The Effectiveness Online Learning toward Students’ Motivation at FKIP University of Riau
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Burchinal, M., Howes, C., Pianta, R., Bryant, D., Early, D., Clifford, R., & Barbarin, O. (2008). Predicting child outcomes at the end of kindergarten from the quality of pre-kindergarten teacher–child interactions and instruction. Applied Development Science, 12(3), 140–153.
C, M. (2010). Becoming a teacher: knowledge, skill, & issue. (5rd ed) (5rd ed). Pearson Educational International.
Dalyono. (2007). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Danim, S. (2014). Agenda Pembaruan Sistem Pendidikan. Yogyakarta: Pustaka Belajar Offset.
Dirjen Pembelajaran dan Kemahasiswaan, Kemenristekdikti, 2018. Panduan Penyusunan Pendidikan Tinggi Di Era Industri 4.0.
Hu, W., Jia, X., Plucker, J. A., & Shan, X. (2016). Effects of a critical thinking skills program on the
learning motivation of primary school students. Roeper Review, 38(2), 70–83.
Kuntarto, E. (2017). Keefektifan model pembelajaran daring dalam perkuliahan bahasa Indonesia di perguruan tinggi. Journal Indonesian Language Education and Literature, 3(1).
Ormrod, J. E. (2009). Psikologi pendidikan: Membantu siswa tumbuh dan berkembang.
Purba, S. (2021). PENGARUH EFEKTIVITAS PEMBELAJARAN DARING TERHADAP MOTIVASI BELAJAR SISWA PADA MASA PANDEMI COVID-19 (Survei pada Siswa Kelas XI IPS di SMA Negeri Kabupaten Kampar). Universitas Pendidikan Indonesia.
Rimbarizki, R., & Susilo, H. (2017). Penerapan pembelajaran daring kombinasi dalam meningkatkan motivasi belajar peserta didik paket C vokasi di pusat kegiatan belajar masyarakat (PKBM) Pioneer Karanganyar. J+ Plus Unesa, 6(2).
Suciani, D., & Safitri, S. (2014). Hubungan dukungan sosial dengan motivasi belajar pada mahasiswa Universitas Esa Unggul. Jurnal Psikologi Esa Unggul, 12(02), 126710.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i2.1202
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 M. Yogi Riyantama Isjoni, Mifta Rizka, Filma Alia Sari
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.