Isomorphic Learning Model Based on the Qur'an in Early Childhood
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arief, A. (2002). Pengantar Ilmu dan Metodologi Pendidikan Islam. Jakarta: Ciputat Press.
Asiyah, N. (2020). Penerapan Pembelajaran Tematik Dalam Penanaman Moral Anak Usia Dini. Journal of Basic Education Research, 1(2), 45–53. https://doi.org/10.37251/jber.v1i2.82
Chaer, M. T. (2016). Islam dan Pendidikan Cinta Damai. ISTAWA, 2(1), 73–94.
Dahlan, R. (2010). Kaidah-Kaidah Tafsir. Jakarta: Amzah.
Dewey, J. (1964). Democracy and Education, an Introduction to the Philosophy of Education. New York: The Macmillan Company.
Effendi, M. S. dan S. (1989). Metode Penelitian Survai. Jakarta: LP3ES.
Hasiana, I. (2020). Peran Orangtua Dalam Pendidikan Seksual Anak Usia Dini. Wahana, 72(2), 118–125. https://doi.org/10.36456/wahana.v72i2.2725
Hewi, L., & Asnawati, L. (2020). Strategi Pendidik Anak Usia Dini Era Covid-19 dalam Menumbuhkan Kemampuan Berfikir Logis. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 158. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.530
Hidaya, N., & Aisna, Y. (2020). Pendidikan Karakter Anak Usia Dini sebagai Upaya Peningkatan Karakter Bangsa : Literature Review. Jurnal Hawa : Studi Pengarus Utamaan Gender dan Anak, 2(1), 11. https://doi.org/10.29300/hawapsga.v2i1.2793
Irma, C. N., Nisa, K., & Sururiyah, S. K. (2019). Keterlibatan Orang Tua dalam Pendidikan Anak Usia Dini di TK Masyithoh 1 Purworejo. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 3(1), 214. https://doi.org/10.31004/obsesi.v3i1.152
Johnson, R. &. (2009). Pendidikan Anak Usia Dini dalam Berbagai Pendekatan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Jumiatin, D., Windarsih, C. A., & Sumitra, A. (2020). Penerapan Metode Holistik Integratif Dalam Meningkatkan Kecerdasan Interpersonal Anak Usia Dini di Purwakarta. Jurnal Tunas Siliwangi, 6(2), 1–8. https://doi.org/https://doi.org/10.22460/ts.v6i2p%25p.1715
Kurniawan, I. (2010). Risalah Al-Ghajali Terjemahan Buku Majmu’ah Rasail Al-Imam Al-Ghajali. Bandung: Pustaka Hidayah.
Mayasarokh, M., & Rohman, A. (2019). IMPLEMENTASI PENDIDIKAN KARAKTER PADA ANAK USIA DINI DI KELOMPOK BERMAIN RABBANI. Jurnal Pelita PAUD, 3(2), 167–185. https://doi.org/https://doi.org/10.33222/pelitapaud.v3i2.547
Nawawi, R. S. (2011). Kepribadian Qur’ani (Jakarta: Imprint Bumi Aksara, 2011), h. 56. Jakarta: Imprint Bumi Aksara.
Novia Ulfa, R., & Citra Dewi, H. (2016). Integrasi Pendidikan Karakter Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris Pada Anak Usia Dini. Jurnal Faktor UNINDRA, 3(1), 65–72. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.30998/fjik.v3i1.685
Nugraha, E. (2020). Implementasi Program Tahfizh Qur’an Di PAUD Inklusif Dengan Model HOTS. As-Sibyan: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(2), 95–106. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.32678/as-sibyan.v5i2.3569
Nurlaili. (2018). KOMPETENSI PEDAGOGIK GURU PAUD HARAPAN BUNDA KOTA BENGKULU Abstrak. Sumber Belajar Dan Alat Permainan Untuk Pendidikan Anak Usia Dini, 2(1), 229–241. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.29300/alfitrah.v3i2.3788
Pentury, H. J. (2018). Pengembangan Literasi Guru PAUD Melalui Bahan Ajar Membaca, Menulis dan Berhitung Di Kecamatan Limo dan Cinere. DIKEMAS (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat), 1(1), 14–21. https://doi.org/10.32486/jd.v1i1.167
Septiarti, S. W. (2017). Sosiologi Dan Antropologi Pendidikan. Yogyakarta: UNY Press.
Sujiono. (2009). Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Indeks.
Syam, M. N. (1984). Filsafat pendidikan dan dasar filsafat pendidikan pancasila. Surabaya: Usaha Nasional.
Syukur, A. (2010). Pengantar Studi Islam. Semarang: Pustaka Rizki.
Tafsir, A. (2005). Ilmu Pendidikan Dalam Perspektif Islam. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Tatminingsih, S. (2019). Alternatif Stimulasi Kemampuan Kognitif melalui Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Permainan Komprehensif. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 3(1), 183. https://doi.org/10.31004/obsesi.v3i1.130
Wahyuni, F. (2019). Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD) Holistik Integratif. Qalamuna, 11(2), 61–72. https://doi.org/https://doi.org/10.5281/zenodo.3559281
Wartini, A. (2016). Tafsir Tematik Kemenag: Studi Al-Qur’an Dan Pendidikan Anak Usia Dini. Maghza, 1(2), 1. https://doi.org/10.24090/mza.v1i2.2016.pp1-20
Yuliani, N. (2011). Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Indeks.
Yulyani, Y., Kazumaretha, T., Arisanti, Y., Fitria, Y., & Desyandri, D. (2020). Implementasi Kompetensi Pedagogik Guru Dalam Pembelajaran Tematik Di Sekolah Dasar. School Education Journal Pgsd Fip Unimed, 10(2), 184. https://doi.org/10.24114/sejpgsd.v10i2.18545
Zahrudin. (2004). Pengantar Studi Akhlak. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Zainal Arifin, Yaqin, M. A. (2019). KOMPETENSI PEDAGOGIK PENDIDIK DALAM PERSPEKTIF AL-QUR’AN. Al Qodiri: Jurnal Pendidikan, Sosial dan Keagamaan, 17(2), 416–427. https://doi.org/https://doi.org/10.1234/al%20qodiri.v17i2.3844
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v13i2.630
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Made Saihu
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.