Implementation of Total Quality Management (TQM): Optimizing School Branding Strategy in Urban Islamic Schools
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abidin, Z. (2022). Kontribusi Jaringan Sekolah Islam Terpadu (JSIT) dalam Pengembangan Pendidikan Islam di Indonesia. TAPiS: Jurnal Penelitian Ilmiah, 118-131. https://doi.org/10.32332/tapis.v6i2.5328
Areola, E. M. (2023). Integrating Social Media Strategy with Customer Relationship Management: A Basis for Relationship-Marketing Strategies for Dominican Province of the Philippines Schools. JSCD, https://jscd.ipmi.ac.id/index.php/jscd/article/view/94.
Bungin, B. (2003). Analisis Data Penelitian Kualitatif. Jakarta: Raja Grafindo.
Destian, O. C. (2021). Strategi Pembentukan Budaya Religius untuk Meningkatkan Karakter Islami Siswa di SMA Negeri 1 Singosari. Vicratina (jurnal Pendidikan Islam), 201-206.
Fahmi, M. (2022). Manajemen Pendidikan Karakter di SMA Al Islami Nurul Ma'ad bandung. Management of Education (Jurnal Manajemen Pendidikan Islam), 31-48. https://doi.org/10.18592/moe.v8i1.6257
Firdausi, L. (2023). Membangun Kerjasama Tim di Lembaga Pendidikan Era Revolusi 4.0. Jurnal Manajemen , 15. http://dx.doi.org/10.31958/manapi.v2i1.8239
Fitriani, I. K. (2022). Implementasi Kegiatan Ekstrakurikuler Keagamaan dalam Pembentukan Karakter Religius Peserta Didik di Madrasah Tsanawiyah. Jurnal Basicedu, 4612–4621. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i3.2913
Fridiyanto, A. d. (2021). Perilaku Organisasi. Malang: Literasi Nusantara.
Gazali, E. (2018). Pesantren diantara Generasi Alfa dan Tantangan Dunia Pendidikan Era Revolusi Industri 4.0. OASIS: Jurnal Ilmiah Kajian Islam, 94-109. 10.24235/oasis.v2i2.2893
Hubermen, M. B. (1992). an Expended Source Book: Quality Data Analysis, Qualitative Terj. Tjetjer R. Rohadi. Jakarta: UI Press.
Ismael, F. &. (2022). Konsep Pendidikan Sekolah Islam Terpadu. Jurnal Penelitian Ilmu Pendidikan Indonesia, 127-134. https://doi.org/10.31004/jpion.v1i2.30
Joanna Krywalski Santiago, I. M. (2020). Digital influencers: An exploratory study of influencer marketing campaign process on instagram. The Online Journal of Applied Knowledge Management (OJAKM), 31-52.
JSIT, T. (2013). Membangun Pendidikan Bermutu Melalui Sekolah Islam Terpadu. Jakarta: JSIT Indonesia.
Junaidi, M. &. (2023). Penerapan Strategi Academic Branding dalam Meningkatkan Kredibiltas Masyarakat. AKSELERASI: Jurnal Pendidikan Guru MI, 115-128. https://doi.org/10.35719/akselerasi.v4i2.769
Kartini. (1990). Pengantar Metodologi Research Sosial. Bandung: Mandar Maju.
Keller, P. K. (2016). Marketing Management, 15th Edition. New Jersey: Pearson Pretice Hall.
Levin, C. B. (2002). Education Privatization: Causes, Consequences and Planning Implications. Paris: UNESCO.
Liqfa Nurul Fadhila, A. N. (2022). Aktualisasi Pemahaman Al-Qur'an oleh Santri dengan Menggunakan Metode Wafa. JOEAI (Journal of Education and Instruction, 577-585. https://doi.org/10.31539/joeai.v5i2.4374
Lutfillah, M. M. (2022). Pengelolaan Pendidikan Dasar Dikaitkan dengan Mobilitas Sosial. An-Nidzam : Jurnal Manajemen Pendidikan Dan Studi Islam, 126-143. https://doi.org/10.33507/an-nidzam.v9i1.465
Medan, K. A. (2022, Mei 3). https://medankota.kemenag.go.id/?page_id=1931. Retrieved from www.medankota.kemenag.go.id: https://medankota.kemenag.go.id/?page_id=1931
Mukhtar, M. (2017). Pemasaran dan Upaya dalam Mempengaruhi harapan Stakeholder dalam Lembaga Pendidikan islam. Tarbawi: Jurnal Pendidikan Islam, 162-177. https://doi.org/10.34001/tarbawi.v14i2.621
Nanang Zakaria, &. S. (2024). Elite Islamic Schools in Indonesia: Impact Analysis on Quality and Access to Education. Kasyafa: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 44-57. https://doi.org/10.61166/kasyafa.v1i1.5
Nurkhalizah, E. A. (2024). Implementasi Metode WAFA dalam Meningkatkan Hasil Belajar Tahsin dan Tahfidz. Tarbiyatuna Kajian Pendidikan Islam, 247-274. doi:10.69552/tarbiyatuna.v8i2.2473
Nurojiyah, S. (2024). Penerapan Budaya 5S Sebagai Upaya Pengembangan Pendidikan Karakter Siswadi SMA Negeri 3 Torgamba. Alacrity, 37-44. https://doi.org/10.52121/alacrity.v4i2.302
Pandaleke, A. (2015). Sosiologi Perkotaan. Bogor: Maxindo Internasional.
Perwita, D. &. (2023). Telaah Pendidikan: Preferensi Orangtua Memilih Sekolah Swasta daripada Negeri. EQUILIBRIUM : Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Pembelajarannya, 64-75. https://doi.org/10.52121/alacrity.v4i2.30
Ratnasari, L. &. (2020). Membangun Reputasi Sekolah Islam di Kalangan Kelas Menengah Muslim. Perspektif Komunikasi, 18-29. https://doi.org/10.24853/pk.4.1.18-29
Singgarani, W. A. (2021). Implementasi Metode Wafa pada Pembelajaran Tahsin Al- Qur’an Di SMAIT Harapan Umat Karawang. Al-I’tibar, 46-54. https://doi.org/10.30599/jpia.v8i2.1090
Suadi. (2022). Peningkatan Kualitas dan Layanan Pendidikan di kabupaten Pasuruan. CEJou : Center of Education Journal , 62-73. https://doi.org/10.55757/cejou.v3i01.101
Subhan, F. (2013). Konsep Pendidikan Islam Masa Kini. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 358.
Sugiyono. (2008). Metodologi Penelitian. Jakarta: Raja Grafindo.
Sumanti, S. T. (2021). Pengaruh Otoritas Keagamaan Di Sekolah Islam Terpadu. EDUKASI: Jurnal Penelitian Pendidikan Agama dan Keagamaan, 1-11. https://doi.org/10.32729/edukasi.v19i1.771
Surakhmad, W. (1990). Pengantar Penelitian Ilmu Dasar Metode dan Teknik. Bandung: Tarsito.
Tuckman, B. W. (2001). Development Sequence in Small Group, A Research an Applications . Spring.
WAFA, T. (2013). WAFA : Belajar Al-Qur'an Metode Otak Kanan Ghorib Muyskilat. Surabaya: Yayasan Syafa'atul Qur'an Indoenesia.
Wahyuni, T. (2022, Maret 9). Kegiatan Khas Islam Terpadu. (H. Kurniawan, Interviewer)
Widari, I. P. (2024). Upaya Guru Tahfidz Dan Siswa Dalam Meningkatkan Kualitas Hafalan Al Qur’an Siswa Kelas XI Di SMA Islam Terpadu Permata Hati Kota Tebing Tinggi. At-Tarbiyah: Jurnal Penelitian Dan Pendidikan Agama Islam, 280-284.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v16i4.6182
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Hendra Kurniawan
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.