Impact of Differentiated Learning Management on Enhancing Students' Creative Thinking in Mathematics
Abstract
Keywords
References
Adiwijaya, A. (2022). Effectiveness of the Implementation of Education Budget Arrangements in the APBN/APBD Based on the 1945 Constitution Article 31 paragraph (4) and Law No. 20 of 2003 concerning the National Education System Article 49 paragraph (1) related to the Covid 19 . https://doi.org/10.4108/eai.16-4-2022.2319705
Anggraini, D., Yustina, Y., Daryanes, F., & Natalina, M. (2023). Influence of Problem-Based Learning and Blended Learning on Students’ Creative Thinking Ability in Class XI SMAN Plus Riau Province Material Body Defense System. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA. https://doi.org/10.29303/jppipa.v9i4.1973
Aprima, D., & Sari, S. (2022). Analisis Penerapan Pembelajaran Berdiferensiasi Dalam Implementasi Kurikulum Merdeka Pada Pelajaran Matematika SD. Cendikia : Media Jurnal Ilmiah Pendidikan.
Ariana, E. F., Khakim, U. K., & Khuriyah. (2023). Pembelajaran Berdiferensiasi Sebagai Sarana Pendidikan Ramah Anak di Era Society 5.0 Erina. IJM: Indonesian Journal of Multidisciplinary, 1(5), 2071–2078.
Astria, R. T., & Kusuma, A. B. (2023). Analisis Pembelajaran Berdiferensiasi Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Matematis. Proximal: Jurnal Penelitian Matematika Dan Pendidikan Matematika, 6(2), 112–119.
Astuti, A., Ginting, S. B., Mahuze, P. N., & Sinaga, S. B. (2023). Kemampuan Berpikir Kreatif Matematika pada Siswa Bergaya Belajar Visual. SIMPATI: Jurnal Penelitian Pendidikan Dan Bahasa, 2(1).
Enramika, T. (2022). PENYUSUNAN PERENCANAAN PERANGKAT PEMBELAJARAN BAHASA ARAB. Islamic Education. https://doi.org/10.57251/ie.v2i2.487
Erni, Marufi, & Ilyas, M. (2022). Pengaruh Kemadirian Belajar Terhadap Kemampuan Berpikir Kreatif Matematika Siswa. Kognitif: Jurnal Riset HOTS Pendidikan Matematika. https://doi.org/10.51574/kognitif.v2i1.386
Fahrunnisa, S., Muttaqien, M., & Ukit. (2023). KEMAMPUAN BERPIKIR KRITIS SISWA MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN CONNECTING, ORGANIZING, REFLECTING, EXTENDING (CORE) BERBANTU MEDIA NEARPOD PADA MATERI SISTEM KOORDINASI. Jurnal Bioedutech: BIOEDUTECH: JURNAL BIOLOGI, PENDIDIKAN BIOLOGI, DAN TEKNOLOGI KESEHATAN, 2(2), 1–9.
Faiz, A., Pratama, A., & Kurniawaty, I. (2022). Pembelajaran Berdiferensiasi dalam Program Guru Penggerak pada Modul 2.1. Jurnal Basicedu. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i2.2504
Fatimah, S., & Mashar, R. (2023). Peran Guru dalam Pembelajaran Berdiferensiasi di Taman Kanak-Kanak ABA Al-Furqon Nitikan Yogyakarta. PENDAGOGIA: Jurnal Pendidikan Dasar, 3(1), 1–10.
Febriani, R., Syarifuddin, H., & Marlina, M. (2021). Pengaruh Pendekatan Open-Ended Terhadap Keterampilan Berfikir Kreatif dan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i2.582
Gusteti, M. U., & Neviyarni, N. (2022). PEMBELAJARAN BERDIFERENSIASI PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA DI KURIKULUM MERDEKA. Jurnal Lebesgue : Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, Matematika Dan Statistika. https://doi.org/10.46306/lb.v3i3.180
Handayani, S. A., Rahayu, Y. S., & Agustini, R. (2021). Students’ creative thinking skills in biology learning: Fluency, flexibility, originality, and elaboration. Journal of Physics: Conference Series. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1747/1/012040
Iksan, K. M., Alfiandra, A., & Murniati, S. R. (2023). Implementasi Pembelajaran Berdiferensiasi dalam Meningkatkan Hasil Belajar Mata Pelajaran PPKn Siswa SMP. Jurnal Basicedu. https://doi.org/10.31004/basicedu.v7i3.5716
Ilmiawan, K., & Suryaningtyas, W. (2022). Penggunaan dan Pemanfaatan Aplikasi Mobile Matematika Dalam Pembelajaran Matematika Sebelum dan Selama Masa Pandemi Covid-19. Pedagogy: Jurnal Pendidikan Matematika. https://doi.org/10.30605/pedagogy.v7i2.2050
Istikomah, Dzulfikar Akbar Romadlon, A. N. (2023). PENDAMPINGAN PENYUSUNAN PERENCANAAN STRATEGIS PENGEMBANGAN SEKOLAH DALAM MENINGKATKAN MUTU PENDIDIKAN. Martabe: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 6(8).
Istikomah, & Haryanto, B. (2021). Management Dan Kepemimpinan Pendidikan Islam (Issue July).
Istikomah, S. (2022). The Influence of Teacher Professional Competence and Work Discipline on Teacher Performance in Madrasah Ibtidaiyah Sentra Cendekia Muslim Balikpapan. EduLine: Journal of Education and Learning Innovation. https://doi.org/10.35877/454ri.eduline824
Kahar, M. I., Cika, H., Nur Afni, & Nur Eka Wahyuningsih. (2021). PENDIDIKAN ERA REVOLUSI INDUSTRI 4.0 MENUJU ERA SOCIETY 5.0 DI MASA PANDEMI COVID 19. Moderasi: Jurnal Studi Ilmu Pengetahuan Sosial. https://doi.org/10.24239/moderasi.vol2.iss1.40
Kusuma, R. B., Wahyuni, E. D., & Isnani, I. (2023). The Effect of Differentiated Learning Models Assisted with Images to Improve Students’ Understanding of Mathematics. Proceeding International Conference on Education (ICOTION), 329–333.
Manggalastawa, M. (2023). Analysis of differentiated learning in mathematics lessons for the independent curriculum in elementary schooL. Jurnal Analisis Ilmu Pendidikan Dasar.
Mufarrikoh. (2019). Statistika Pendidikan (Konsep Sampling Dan Uji Hipotesis). Jakad Media Publishing.
Mumthaza, S., Anshori, I., & Istikomah, I. (2021). Increased patterns of Islamic social interaction with E-Learning-based learning methods during the COVID-19 Pandemic. Halaqa: Islamic Education Journal. https://doi.org/10.21070/halaqa.v5i1.1129
Rahmah, S., Dalila, A. A., Liliawati, W., & Setiawan, A. (2022). Pendekatan Pembelajaran Diferensiasi dalam Model Inkuiri terhadap Kemampuan Numerasi Siswa. Jurnal Imiah Pendidikan Dan Pembelajaran. https://doi.org/10.23887/jipp.v6i2.50838
Sari, E., & Hafandi, L. (2022). Pengaruh Problem Based Learning terhadap Keterampilan Kolaborasi Siswa. Bioedutech Jurnal Biologi Dan Pendidikan Biologi.
Siringoringo, R., Asbari, M., & Margaretta, C. (2023). Strategi Pembelajaran Berdiferensi: Akselerasi Meningkatkan Potensi Peserta Didik. Journal of Information Systems and Management (JISMA), 2(5), 13–16.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kualitatif, Kuantitatif dan R&D (ke-25). Alfabeta.
Tellur, L., Sorganvi, V., & Yadavannavar, M. C. (2017). An experience of workshop on introduction to statistical methods and SPSS hands-on training to enhance analytical skills among research professionals. International Journal Of Community Medicine And Public Health. https://doi.org/10.18203/2394-6040.ijcmph20174855
Turnbull, D., Chugh, R., & Luck, J. (2019). Learning Management Systems: An Overview. In Encyclopedia of Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60013-0_248-1
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v16i3.4807
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Azmil Laili
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.