Development of Adobe Flash Media in Increasing Learning Interest
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Chilmi, F. I., Sina, I., & Utami, W. B. (2019). The Effectiveness of Course Review Horay Learning Modelwith Adobe Flash Assistance to See Interests Aad Abilities. Mathematics Education Journals, 3 (2) 89-99. https://doi.org/10.22219/mej.v3i2.11050.
Darari, M. B. (2017). Penggunaan Media Adobe Flash pada Pembeljaran Kesebangunan dalam Meningkatkan Kemampuasn Pemecahan Masalah Matematika Siswa SMP Negeri 7 Medan. Jurnal Handayani, 7 (2) 33-41 https://doi.org/10.24114/jh.v7i2.7233.
Kodri, M. N. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android Dengan Menggunakan Adobe Flash Cs6. Jurnal Ilmiah Teknologi Pendidikan, 8 (2) 1-9. https://doi.org/10.24036/et.v8i2.110879.
Krissandi, A. D., Febriyanto, B., & dkk. (2018). Sastra Anak: Media Pembelajaran Bahasa Anak. Yogyakarta: Bakul Buku Bahasa Indonesia.
Linda, L., & Arianto, T. (2018). Child Literature Genre Formulation In Waltdisney Animation Movie.Jurnal Basis , 5 (2) 11-20 http://ejournal.upbatam.ac.id/index.php/basis/article/download/776/516.
Lutfi, A. F., & Usamah, A. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Adobe Flash Untuk Mata Pelajaran Fikih Dalam Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Islam, 8 (2) 219-232. http://dx.doi.org/10.30868/ei.v8i2.490.
Mayub, A. (2019). Pembuatan Program Pembelajaran Berbantuan Komputer. Bengkulu: Unit Penerbitan dan Publikasi FKIP Univ. Bengkulu.
Muthoharoh , V., & Sakti, N. C. (2021). Media Pembelajaran Interakif Menggunakan Adobe Flash CS6 Untuk Pembelajaran IPS Siswa Sekolah Menengah Atas. Jurnal Ilmu Pendidikan, 3 (2) 364 - 375. https://doi.org/10.31004/edukatif.v3i2.315.
Nurgiyantoro, B. (2019). Sastra Anak Pengantar Pemahaman Anak. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
Saputro, A. (2016). Mudah Membuat Game Advanture Adobe Flash CS6 ActionScript 3.0. Yogyakarta: ANDI.
Sriwijayanti, R. P., Qomariyah, R. S., & Nurma, I. F. (2020). Pengembangan Media Adobe Flash Berbasis Pakem Di Sekolah Dasar. Jurnal Ilmiah Ilmu pendidikan, 7 (2) 92-105.
Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabet.
Sukariasih, L., Sahara, L., Nursalam, L. O., & Tahang, L. (2020). Pengembangan Mutimedia Pembelajaran IPA Terpadu Berbasis Adobe Flash Profesional Cs4 Pada Materi Zat Padat Di Alam. Jurnal Dedikasi Pendidikan, 4 (2) 289-304.
Trisyagil , Ahmadi , F., & Kustiono. (2020). The Development of Flash-Based Media in Project Based Learning for English Subject to Increase Students’ Motivation and Achievement at Senior High School. Innovative Journal of Curriculum and Educational Technology, 9 (2) 48 – 56. https://doi.or/10.15294/ijcet.v9i2.36301 .
Prasetyo, Gihari Eko , and Nurlia Ginting. "Pengembangan Media Pembelajaran Menggunakan Metode Adobe Flash Dengan Menggunakan Model 4-D Tentang Kearifan Lokal Budaya Melayu Langkat Tahun Ajaran 2019/2020." Jurnal Sintaksis, 2020: 2 (1) 93-103.
Wati, Luluk Indah, and Jaka Nugraha. "Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbantuan Adobe Flash Cs6 Pada Mata Pelajaran Teknologi Perkantoran di Kelas X OTKP SMK Negeri 1 Lamongan." Jurnal Pendidiikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 2021: 9 (1) 65-76.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v13i2.675
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Dhia Asy Syafa
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.