Enhancing Learning Outcomes and Motivation in Vocational High School Students through Canvasites Learning Media Development
Abstract
Keywords
References
Arief, D. S. F., Purnomo, D., & Sutrisno, S. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Etnomatematika Berbantu Macromedia Flash. JKPM (Jurnal Kajian Pendidikan Matematika), 4(2), 89. https://doi.org/10.30998/jkpm.v4i2.3673
Ariningsih, et.al. (2022). Peningkatan Profesionalisme Guru Melalui Penerapan Media Pembelajaran Berbasis Website Canva pada SDN 3 Jaraksari Wonosobo. Repository FITK UNSIQ. URI: http://repo.fitk-unsiq.ac.id/id/eprint/1417
Bahtiar, R. D. A. (2022). Pengembangan Media Video Interaktif Berorientasi Pendekatan CTL untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dalam Pembelajaran IPA Materi Hubungan Ekosistem Dengan Makhluk Hidup pada Siswa Kelas 5 SD. Jurnal PGSD, 10(6). 1236–1247.
Brad, M. M., List, J. S., & Wunderle, M. (2015) Teaching Social Studies with Video Games. The Social Studies, Volume 106, Issue 1, 32-36, DOI: 10.1080/00377996.2014.961996.
Cahyadi, R. A. H. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis ADDIE Model. Halaqa: Islamic Education Journal, 3(1), 35–42. https://doi.org/10.21070/halaqa.v3i1.2124
Haryadi, R., Nuraini, H., & Kansaa, A. (2021). Pengaruh Media Pembelajaran e-Learning Terhadap Hasil Belajar Siswa. AtTàlim : Jurnal Pendidikan, 7(1), 2548–4419.
Haryati, S. (2012). Research and Development (R&D) Sebagai Salah Satu Model Penelitian. Academia, 37(1), 13.
Hidayat, F., & Nizar, M. (2021). Model ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation) Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jurnal Inovasi Pendidikan Agama Islam (JIPAI), 1(1), 28–38. https://doi.org/10.15575/jipai.v1i1.11042
Indra, D., Maksum, H., & Abdullah, R. (2021). Meningkatkan Hasil Belajar Komputer dan Jaringan Dasar Melalui Media Pembelajaran Interaktif. Jurnal Edutech, 8(1), 14–22. https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JEU/article/view/33609
Januszewski, A. & Molenda, M. (2008). Educational Technology: A Definition with Commentary. London & New York: Lawrence Erlbaum Associates.
Lee, J., Lim, C., Kim, H. (2017). Development of An Instructional Design Model for Flipped Learning in Higher Education. Education Technology, Research and Development, Volume 65, Issue 2, April 2017, 427–453. DOI: 10.1007/s11423-016-9502-1
Lee, S. J., & Reeves, T. C. (2007). Edgar Dale: A Significant Contributor to The Field of Educational Technology. Educational Technology, 47(6), p. 56.
Luetkemeyer, J. R. (2017). Are School Librarians Ready to Lead Mandated Digital Integration? A Survey of Florida's K-12 School Library Professionals. School Libraries Worldwide, 23 (1), 56-83. DOI: 10.14265.23.1.005
Magdalena, I., Septiarini, A. A., & Nurhaliza, S. (2020). Penerapan Model-Model Desain Pembelajaran Madrasah Aliyah Negeri 12 Jakarta Barat. PENSA : Jurnal Pendidikan dan Ilmu Sosial, 2(2), 241–265.
Musfiqon. (2012). Pengembangan Media Belajar dan Sumber Belajar. Jakarta: Prestasi Pustakakarya.
National Council for the Social Studies. National Curriculum Standards for Social Studies: Executive Summary. Taken from https://www.socialstudies.org/standards/ execsummary
Nurmiati., & Gazali, Z. (2018). Media Pembelajaran Permainan Monopoli Biologi Materi Klasifikasi Makhluk Hidup Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa SMP. Bioscientist: Jurnal Ilmiah Biologi, Vol 6(2), Hal. 103-107.
Robbia, A. Z., & Fuadi, H. (2020). Pengembangan Keterampilan Multimedia Interaktif Pembelajaran IPA untuk Meningkatkan Literasi Sains Peserta Didik di Abad 21. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 5(2), 117–123. https://doi.org/10.29303/jipp.v5i2.125
Sutrisno, V. L. P., & Siswanto, B. T. (2016). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran Praktik Kelistrikan Otomotif SMK di Kota Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Vokasi, 6(1), 111. https://doi.org/10.21831/jpv.v6i1.8118
Wibowo, A., Sulartopo, & Koerniawan, I. (2022). Technopreneurship Development in Indonesia: Digital Business Development. Journal of System and Management Sciences, 12(3), 87–103. https://doi.org/10.33168/JSMS.2022.0305
Wirawan, G., et al. (2018). Studi Komparatif: Analisis Implementasi Media Audiovisual dalam Pembelajaran IPS di Amerika Serikat dan Turki. JPIS 27(1), 43-51, https://ejournal.upi.edu/index.php/jpis
Wiryopranoto, S. et.al (2017). Perjuangan Ki Hajar Dewantara dari Politik ke Pendidikan. Jakarta: Direktorat Jenderal Kebudayaan Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. ISBN 978-602-61552-0-7
Wulandari, T., & Mudinillah, A. (2022). Efektivitas Penggunaan Aplikasi CANVA sebagai Media Pembelajaran IPA MI/SD. Jurnal Riset Madrasah Ibtidaiyah (JURMIA), 2(1), 102–118. https://doi.org/10.32665/jurmia.v2i1.245
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v%25vi%25i.5951
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Hanifah Agustin, Herman Saputro, Abdul Haris Setiawan
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.