Principal Communication Management to Improve Teacher Performance

Herdiana Herdiana, Yusrizal Yusrizal, Khairuddin Khairuddin

Abstract


The purpose of this study is about the communication management of school principals to improve teacher performance at an elementary school Banda Aceh. The research method used is qualitative analysis (non-statistical) according to the aims and objectives of education research. This research is intended to develop the effectiveness of the products used in schools regarding decision making by school principals and to improve teacher performance which is expected to improve the quality of education. The results showed that Principal communication improves teacher professionalism, conveys messages to teachers, and can carry out this information. The principal as a teacher must guide all school members and carry out their duties and functions as school managers in improving the learning process through classroom supervision, fostering, and providing positive suggestions to teachers.

Keywords


management, communication, teacher performance

Full Text:

PDF

References


Hilman Firmansyah dan Acep Syamsudin.(2016). Organisasi dan Manajemen Bisnis. Ombak, Yogyakarta

Syafaruddin. (2015). Manajemen Organisasi Pendidikan: Perspektif Sains dan Islam. Medan: Perdana Publishing

Sinambela. Lijan Poltak. (2016). Manajemen Sumber Daya Manusia: Membangun Tim Kerja yang Solid untuk MeningkatkaSn Kinerja, Jakarta: Bumi Aksara.

Wibowo. (2016). Manajemen kinerja. Jakarta: Rajawali Pers

Ngalimun. (2017). Ilmu Komunikasi Sebuah Pengantar Praktis. Yogyakarta: Pustaka Baru Press.

Nurudin. (2016). Ilmu Komunikasi Ilmiah dan Populer. Jakarta: PT. RajaGrafindo Persada, hal. 8

Budianto, (2017). Ilmu Komunikasi, sekarang dan tentang masa depan, Jakarta. Karisma PutraUtama

Syafarudin. (2016). Manajemen Organisasi Pendidikan.Bandung, Perdana Publishing

Hardiansyah. (2016). Komunikasi pelayanan Publik konsep dan aplikasi. Jogjakarta: Gava Media

Liliweri. (2016).Sosiologi dan Komunikasi Organisasi, Jakarta: PT Bumi Aksara

Harapan, Edi (2016). Komunikasi Antar Pribadi, prilaku insani dalam Organisasi pendidikan, Jakarta. Rajawali

Romli, Khomsahrial.(2016). Komunikasi Organisasi, Edisi Revisi. Jakarta: PT Grasindo.

Ali,Irfan,. (2016). Pola Komunikasi Organisasi forum Leader pada Aktivitas Evaluasi Bandung Clean Action. Jurnal Ilmu Komunikasi. Vol. 2(2)

Lumentut, Gracia Febrina, et al. (2017). Pola Komunikasi Pemimpin organisasi dalam meningktakna Motivasi bkerja anggota di Lembaga Pers Mahasiswa Inovasi Unsrat. Acta Diurna: 6(1)

Mulyana, Deddy. (2016). Ilmu Komunikasi Suatu Pengantar, Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Handayani, M. (2016). Peran Komunikasi Antar Pribadi dalam Keluarga untuk meningkatkan menumbuhkan karakter anak. Jurnal Ilmiah Visi PPTK

Suranto, AW 2015 Journal. Implementasi Komunikasi Sosial Budaya dalam Membangun Integrasi Bangsa volume 45

Cangara,Hafied 2015, Pengantar Ilmu Komunikasi, Rajawali Pers

Laksana, Muhibudin Wijaya 2015 Psikologi Komunikasi: Membangun Komunikasi yang efektif dalam interaksi manusia. Bandung: Pustaka setia

Yodiq, Muhammad. (2016). Peran Komunikasi Interpersonal Kelapa sekolah terhadap motivasi kerja Guru, e. journal Ilmu Komunikasi. Vol. 4 (1)

Hasibuan, Malayu S.P. (2016). Manajemen Sumber Daya Manusia. Edisi Revisi. Jakarta Penerbit PT Bumi Aksara

Abdullah, I., Omar, R., & Panatik, S. A. (2016). A literature review on personality, creativity and innovative behaviour. International Review of Management Marketing, 6, 1, 177-182A

Indriayu, D. K. (2015). Kepemimpinan pembelajaran Kepala Sekolah Untuk Meningkatkan Profesionalitasme Guru Menghadapi Masyarakat Ekonomi ASEAN. Prosiding Seminar Nasional, 684-693




DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v13i1.525

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Herdiana, Yusrizal, Khairuddin

Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:

    

 


 

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.