Group Guidance on the Integration of Islamic Values to Increase Student Communication Interactions
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmad, N. (2014). Komunikasi Sebagai Proses Interaksi Dan Perubahan Sosial Dalam Dakwah. AT-TABSYIR, Jurnal Komunikasi Penyiaran Islam, 2(2), 17–34. Retrieved from journal.stainkudus.ac.id/index.php/komunikasi/article/download/506/494%0Aoleh N Ahmad - Artikel terkait
Anggraini, E. S. (2021). Pola Komunikasi Guru Dalam Pembelajaran Anak Usia. Bunga Rampai Usia Emas, 7(1), 27–37.
Arikunto, S. (2011). Penilaian dan penelitian bidang bimbingan dan konseling. Yogyakarta: Aditya Media.
Az-Zuhaili, W. (2013). Tafsir Al Munar (Juz 15 dan 16). Jakarta: Gema Insani.
Baharuddin, Y. H. (2016). Konseling kelompok berbasis nilai-nilai islam untuk meningkatkan kejujuran siswa (Studi Kasus di SMP-IT Masjid Syuhada Yogyakarta). Al-Balagh : Jurnal Dakwah Dan Komunikasi, 1(2), 215–232. https://doi.org/10.22515/balagh.v1i2.355
Bastaman, H. D. (1996). Integrasi Psikologi Dengan Islam: Menuju Psikologi Islami. Yogyakarta: Yayasan Insan Kamil dan Pustaka Pelajar.
Bylund, C. L., Peterson, E. B., & Cameron, K. A. (2012). A practitioner’s guide to interpersonal communication theory: An overview and exploration of selected theories. Patient Education and Counseling, 87(3), 261–267. https://doi.org/10.1016/j.pec.2011.10.006
Eilertsen, S.-A. B. (2022). Asperger’s Syndrome in Picoult’s House Rules: to understand the special challenges for pupils with Asperger´ s Syndrome in school.
Helmi, J. (2015). Kompetensi profesionalisme guru. Al Ishlah: Jurnal Pendidikan, 7(2), 319–336. Retrieved from http://journal.staihubbulwathan.id/index.php/alishlah/article/view/43/38
Inah, E. N. (2015). Peran komunikasi dalam interaksi guru dan siswa. Al-Ta’dib, 8(2), 150–167.
Jumriani, J., Abbas, E. W., Isnaini, U., Mutiani, M., & Subiyakto, B. (2022). Pattern Of Religious Character Development at The Aisyiyah Orphanage In Banua Anyar Village Banjarmasin City. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 14(2), 2251–2260. https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i2.1735
Kamaluddin, H. (2011). Implementasi Bimbingan Dan Konseling Sekolah. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 17(4), 447–454.
Magnani, F., Carbone, V., & Moatti, V. (2019). The human dimension of lean: a literature review. Supply Chain Forum, 20(2), 132–144. https://doi.org/10.1080/16258312.2019.1570653
Nurbaiti, S. (2009). Peran bimbingan dan konseling dalam mengatsi perilaku bullying siswa di SMA Al-Izhar Pondok Labu. Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.
Nurjanah, A. S., Sanyata, S., & Zatrahadi, M. F. (2020). The Effectiveness of Reality Therapy in Improving Learning Motivation and Discipline. PSIKOPEDAGOGIA Jurnal Bimbingan Dan Konseling, 9(2), 87. https://doi.org/10.12928/psikopedagogia.v9i2.19470
Reska, Sofah, R., & Gani, S. (2014). Aplikasi Layanan Bimbingan Kelompok Berbasis Islam Untuk Meningkatkan Self Esteem Pada Siswa Kelas XI IPS Sekolah Menengah Atas. Jurnal Konseling Komprehensif: Kajian Teori Dan Praktik Bimbingan Konseling, 1(1), 23–34.
Ridhani, A. R., & Sutoyo, A. (2016). Pengembangan Model Bimbingan Kelompok Berbasis Islam untuk Meningkatkan Perilaku Etik Berkomunikasi Siswa MTs Kota Banjarmasin. Jurnal Bimbingan Konseling, 5(1), 55–64.
Rustam. (2014). Pengembangan Model Bimbingan Berbasis Islam untuk Meningkatkan Kecerdasan Emosinal Siswa. Jurnal Pendidikan Sosial, 1(1).
Schuster, J., Hartmann, U., & Kolleck, N. (2021). Teacher collaboration networks as a function of type of collaboration and schools’ structural environment. Teaching and Teacher Education, 103, 1–13. https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103372
Shihab, M. Q. (2007). Tafsir Al-Mishbah (Pesan, Kesandan Keserasian Al-Qur’an). Jakarta: Lentera Hati.
Surtiyoni, E. (2018). Pengembangan layanan bimbingan kelompok berbasis nilai-nilai ajaran Islam untuk meningkatkan tanggung jawab siswa. Edudikara: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 3(1), 32–42.
Syahyudin, D. (2020). Pengaruh Gadget Terhadap Pola Interaksi Sosial Dan Komunikasi Siswa. Gunahumas: Jurnal Kehumasan, 2(1), 272–282. https://doi.org/10.17509/ghm.v2i1.23048
Taufik, A. (2019). Interaksi komunikasi dalam pendidikan. Edification Journal: Pendidikan Agama Islam, 2(2), 123–132.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i3.2934
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Fitra Herlinda, Andi Murniati, Nurhasnawati Nurhasnawati, Anisa Siti Nurjanah
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


.png)




