The Principal's Strategy in Implementing the Tahfidzul Qur'an Program
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aliyas, Ratna., Ismail, Ilyas Muh., & Maulana, Andi. (2019). Pengaruh Pengelolaan Pembelajaran dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik. Jurnal Pendidikan, 5 (1), 46-60.
Anderson, D & Carl Brydges, B, (2011). Professional Teaching Dispositions For Elementary Versus Middle/Secondary: Testing The Generalizability of Finding From Rubric Assessment Data To Identify And Improve Performance of Struggling And High Risk Teacher Candidates. International Journal of Arts & Sciences. 4(11): 253–268.
Aprida, Y., Fitria, H., & Nurkhalis, N. (2020). Pengaruh Supervisi Kepala Sekolah dan Motivasi Kerja Guru Terhadap Kinerja Guru. Journal of Education Research, 1(2), 160–164. https://doi.org/10.37985/joe.v1i2.16.
Ariani, dkk, (2017). Program Bengkel Mengaji (Upaya Peningkatan Kemampuan Tahsin Al-Qur’an Mahasiswa PAI). Banda Aceh: UIN Ar-Raniry Banda Aceh
Azman, Z. (2019). Pengelolaan Kelas dalam Pembelajaran. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 2 (2), 6-11.
Chan, F., Kurniawan, A. R., . N., Herawati, N., Efendi, R. N., & Mulyani, J. S. (2019). Strategi Guru Dalam Mengelola Kelas di Sekolah Dasar. International Journal of Elementary Education, 3(4), 439. https://doi.org/10.23887/ijee.v3i4.21749
Damayanti, W. (2016). Peningkatan Mutu Kinerja Guru Melalui Supervisi Akademik di SMK Negeri 1 Salatiga Menghadapi PKG 2016. Jurnal Pendidikan Ilmu Sosial, 26(1), 80–86. http://journals.ums.ac.id/index.php/jpis/article/view/2132/1570
Erwinsyah, A. (2016). Pengelolaan Pembelajaran Sebagai Salah Satu Teknologi Dalam Pembelajaran. Tadbir: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 4 (2), 80–94. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 4, 80–94.
Hidayah, N. (2016). Strategi Pembelajaran Tahfidz Al-Qur’an di Lembaga Pendidikan. Ta’allum: Jurnal Pendidikan Islam, 4(1), 63–81. https://doi.org/10.21274/taalum.2016.4.01.63-81.
Kurniadin, D. (2016). Manajemen Pendidikan Konsep & Prinsip Pengelolaan Pendidikan. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.
Masduki Yusron. (2018). Implikasi psikologi bagi penghafal Al-Qur’an. World Development, 18(1), 18–35. http://www.fao.org/3/I8739EN/i8739en.pdf%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.adolescence.2017.01.003%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.childyouth.2011.10.007%0Ahttps://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23288604.2016.1224023%0Ahttp://pjx.sagepub.com/lookup/doi/10
Munadlir Agus. (20016). Strategi sekolah dalam pendidikan multikultural. Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar, 2(2), 114–130.
Nellitawati, N. (2018). Motivation and Innovation Role of School’s Principal in Improving Teacher Professionalism. COUNS-EDU: The International Journal of Counseling and Education, 3(2), 48–56. https://doi.org/10.23916/0020180313520
Nisa’, N. Z., Sunandar, S., & Miyono, N. (2021). Pengaruh Supervisi Akademik Dan Iklim Organisasi Sekolah Terhadap Motivasi Kerja Guru Sekolah Menengah Pertama Di Kecamatan Kedung Kabupaten Jepara. Jurnal Manajemen Pendidikan (JMP), 9(2), 234–248. https://doi.org/10.26877/jmp.v9i2.8114.
Pujianto, P., Arafat, Y., & Setiawan, A. A. (2020). Pengaruh Supervisi Akademik Kepala Sekolah dan Lingkungan Kerja Terhadap Kinerja Guru Sekolah Dasar Negeri Air Salek. Journal of Education Research, 1(2), 106. https://doi.org/10.37985/joe.v1i2.8
Saud,U.S.,. (2010). Pengembangan Profesi Guru. Bandung: Alfabeta
Setiyo, H & Sodiq, P. (2019). Supervisi dan Penilaian Kinerja Guru (MPPKS-PKG). Jakarta: Direktorat Jenderal Guru dan Tenaga pendidikan.
Supardi, (2013). Kinerja Guru. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Sanglah, I. N. (2021). Peningkatan Kinerja Guru Melalui Supervisi Kepala Sekolah pada Sekolah Dasar. Jurnal Pedagogi Dan Pembelajaran, 4(3), 528. https://doi.org/10.23887/jp2.v4i3.40700.
Yamin, M., & Maisah. (2010). Standardisasi Kinerja Guru. Jakarta: Gaung Persada
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i3.2495
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Miftahul Jannah, Yusrizal Yusrizal, Khairuddin Khairuddin
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


.png)




