Changes in the Learning Behavior of the Islamic University Students during the Covid-19 Pandemic
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adi, N. N. S., Oka, D. N., & Wati, N. M. S. (2021). Dampak positif dan Negatif Pembelajaran Jarak Jauh di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dan Pembelajaran, 15(1), 43–48.
Afia, A. (2009). Jenis Penelitian. Universitas Mercu Buana.
Habayahan, A. R., Ritonga, M. N., & Siregar, E. Y. (2021). Analisis Sikap Belajar Siswa Selama Pandemi Covid-19 Tingkat Sma Di Kecamatan Barus. JURNAL MathEdu (Mathematic Education Journal), 4(1), 107–114.
Hanifah, & Abdullah, S. (2001). Pengaruh Perilaku Belajar Terhadap Prestasi Akademik Mahasiswa Akuntansi. Media Riset Akutansi Dan Informasi, 1(3), 67.
Kurniawati, B. (2020). Kelebihan dan Kekurangan Pembelajaran Daring. Kompasiana.Com.
Lisdia Lisa, J., Ariesta, R., & Purwadi, A. J. (2018). Analisis Interaksi Guru Dan Siswa Dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia Di Kelas VII SMP Negeri 15 Kota Bengkulu. Jurnal Ilmiah Korpus, 2(3), 270–282.
Moleong, J. L. (2000). Metodelogi Penelitian Kualitatif. PT Remaja Rosdakarya.
Pieter, H. Z., & Lubis, N. L. (2010). Pengantar Psikologi dalam Keperawatan. Kencana.
Rosyida, F., Utaya, S., & Budijanto, B. (2016). Pengaruh Kebiasaan Belajar dan Self-Efficacy terhadap Hasil Belajar Geografi Di SMA. Jurnal Pendidikan Geografi, 21(2), 17–28. https://doi.org/https://doi.org/10.17977/um017v21i22016p017
Sagita, M., & Khairunnisa. (2019). Pemanfaatan E-Learning Bagi Para Pendidik Di Era Digital 4.0 Utilization Of E-Learning For Educators In Gigital Era 4.0. Jurnal Sosial Humaniora, 2(2), 35–41.
Supriyadi. (2011). Strategi Belajar dan Mengajar. Cakrawala Ilmu.
Syah, M. (2010). Psikologi Pendidikan. PT Remaja Rosdakarya.
Umam, K., & Maulidah, L. (2021). Problematika dan Efek Negatif Pembelajaran Daring Selama Pandemi Covid-19. Jurnal Tarbiyatuna, 5(2), 202–217.
Wahyuningsih, S., & Djazari, M. (2013). Pengaruh Lingkungan Sekolah dan Kebiasaan Belajar Terhadap Prestasi Belajar. Kajian Pendidikan & Akuntansi Indonesia, 2(1), 137–160. https://journal.uny.ac.id/index.php/jkpai/article/view/1189
Widagdo, B. W., Handayani, M., & Suharto, A. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 Terhadap Perilaku Peserta Didik Pada Proses Pembelajaran Daring Menggunakan Metode Pengukuran Skala Likert. Jurnal ESIT (E-Bisnis, Sistem Informasi, Teknologi Informasi), 15(2).
Wilda, A. G., Syukur, Y., & Nurfahanah, N. (2016). Sikap dan Kebiasaan Belajar Mahasiswa. Konselor, 3(2), 42. https://doi.org/https://doi.org/10.24036/02014321871-0-00
Zainuddin Atsani, L. G. M. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 Transformasi media pembelajaran pada masa pandemi Covid-19 (Transformation of learning media during Covid-19 pandemic). Al-Hikmah: Jurnal Studi Islam, 1(1), 82–93. http://ejournal.kopertais4.or.id/sasambo/index.php/alhikmah/article/view/3905
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i1.1334
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Yusnaini Yusnaini, Dinn Wahyudin, Rusman Rusman
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.