The Effect of Online Learning Towards Learning Motivation of University Students on Social Student Course
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Afiyanti, Y. (2008). Validitas dan Reliabilitas Dalam Penenlitian Kualitatif. Jurnal Keperawatan Indonesia, 12, 137–141.
Al-Salman, S., & Haider, A. S. (2021). Jordanian university students’ views on emergency online learning during covid-19. Online Learning Journal, 25(1), 286–302. https://doi.org/10.24059/olj.v25i1.2470
Alannasir, W. (2016). Pengaruh Penggunaan Media Animasi Dalam Pembelajaran Ips Terhadap Motivasi Belajar Siswa Kelas Iv Sd Negeri Mannuruki. Journal of Educational Science and Technology (EST), 2(2), 81. https://doi.org/10.26858/est.v2i2.2561
Andrianto Pangondian, R., Insap Santosa, P., & Nugroho, E. (2019). Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Kesuksesan Pembelajaran Daring Dalam Revolusi Industri 4.0. Sainteks 2019, 56–60. https://seminar-id.com/semnas-sainteks2019.html
Aprizan, Subhanadri, & Avana, N. (2021). Pengaruh Pembelajaran Daring terhadap Motivasi Belajar Mahasiswa PGSD STKIP Muhammadiyah Muara Bungo. Jurnal Basicedu, 5(5), 3445–3459. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i5.1325
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik (Ed.Rev.cet). Jakarta : PT Rineka Cipta.
Cahyani, A., Listiana, I. D., & Larasati, S. P. D. (2020). Motivasi Belajar Siswa SMA pada Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. IQ (Ilmu Al-Qur’an): Jurnal Pendidikan Islam, 3(01), 123–140. https://doi.org/10.37542/iq.v3i01.57
Dewi, W. A. F. (2020). Dampak COVID-19 terhadap Implementasi Pembelajaran Daring di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(1), 55–61. https://doi.org/10.31004/edukatif.v2i1.89
Dharma, I. M. A., & Sudewiputri, M. P. (2021). Pengembangan Buku Cerita Anak Bergambar Dengan Insersi Budaya Lokal Bali Terhadap Minat Baca Dan Sikap Siswa Kelas V Sd Kurikulum 2013. Jurnal Pedagogik Dan Pembelajaran, 4(2), 295–301. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.23887/jp2.v4i2.38899
Fitriyani, Y., Fauzi, I., & Sari, M. Z. (2020). Motivasi Belajar Mahasiswa Pada Pembelajaran Daring Selama Pandemik Covid-19. Profesi Pendidikan Dasar, 7(1), 121–132. https://doi.org/10.23917/ppd.v7i1.10973
Hergüner, G., Yaman, Ç., Sari, S. Ç., Yaman, M. S., & Dönmez, A. (2021). The Effect of Online Learning Attitudes of Sports Sciences Students on their Learning Readiness to Learn Online in the Era of the New Coronavirus Pandemic (Covid-19). TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 20(1), 68–77.
Jamil, S. H., & Aprilisanda, I. D. (2020). Pengaruh Pembelajaran Daring Terhadap Minat Belajar Mahasiswa Pada Masa Pandemik Covid-19. Behavioral Accounting Journal, 3(1), 37–46. https://doi.org/10.33005/baj.v3i1.57
Kompri. (2019a). Motivasi Pembelajaran Persepektif Guru dan Siswa (Cetakan ke). Bandung: Remaja Rosdakarya.
Kompri. (2019b). Motivasi Pembelajaran Perspektif Siswa dan Guru (A. Kamsyach (ed.); cetakan ke). Bandung: Remaja Rosdakarya.
Kuntarto, E. (2017). Journal Indonesian Language Education and Literature. 3(1), 99–110. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.24235/ileal.v3i1.1820
Rachmah, H. (2014). Pengembangan Profesi Pendidikan IPS (Cetakan 1). Bandung: Alfabet.
Rimbarizki, R. (2017). Penerapan Pembelajaran Daring Kombinasi Dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Peserta Didik Paket C Vokasi Di Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat (Pkbm) Pioneer Karanganyar. J+Plus Unesa, 6(2), 1–12.
Riyanto, S., & Hatmawan, A. A. (2020). Metode Riset Penelitian Kuantitatif Penelitian Di Bidang Manajemen, Teknik, Pendidikan Dan Eksperimen. Sleman. Deepublish.
Sadikin, A., & Hamidah, A. (2020). Pembelajaran Daring di Tengah Wabah Covid-19. Biodik, 6(2), 109–119. https://doi.org/10.22437/bio.v6i2.9759
Salsabila, U. H., Utami, S. N., Zahra, A., Haikal, F., & Cahyono, A. (2021). Pengaruh Penggunaan Media Online Selama Pandemi. Jurnal Ilmiah Wahana Pendidikan, 7(1). https://doi.org/10.5281/zenodo.4412063
Sapriya. (2018). Pendidikan IPS dan Konsep dan Pembelajaran (D. Effendi (ed.); cetakan 1). Bandung: Remaja Rosdakarya.
Suharni, P. (2019). Upaya Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa. G-Couns: Jurnal Bimbingan Dan Konseling, 3(1), 73–82. https://doi.org/10.31316/g.couns.v3i1.89
Suprihatin, S. (2015). Upaya Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Ekonomi UM Metro, 3(1), 73–82. https://doi.org/2442-9449
Syahril, Janna, S. R., & Fatimah. (2021). The Academic Stress of Final-Year Students in Covid-19 Pandemic Era. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 13(1), 80–89. https://doi.org/10.35445/alishlah.v13i1.407
Widarto. (2013). Penelitian Ex Post Facto. Universitas Negeri Yogyakarta.
Wiranti, D. A., & Sutriyani, W. (2020). Pengaruh Pembelajaran Daring Menggunakan Sorogan Hanacaraka Terhadap Kemampuan Menulis Aksara Jawa Di Sekolah Dasar. ELEMENTARY: Islamic Teacher Journal, 8(2), 313. https://doi.org/10.21043/elementary.v8i2.8156
Yunitasari, R., & Hanifah, U. (2020). Pengaruh Pembelajaran Daring terhadap Minat Belajar Siswa pada Masa COVID 19. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(3), 232–243. https://doi.org/10.31004/edukatif.v2i3.142
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i3.1074
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Nurhikmah Nurhikmah, Dholina Inang Pambudi, Ali Mustadi
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.