Empowering Elementary Students: A Model for Enhancing Literacy and Numeracy Skills to Overcome Learning Loss
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alvionita, D. M., Rahayu, W., & Hakim, L. El. (2022). Pengaruh Model Inquiry Based Learning Secara Daring Terhadap Kemampuan Numerasi Ditinjau Dari Locus Of Control. AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 11(3), 1775–1788. https://doi.org/https://doi.org/10.24127/ajpm.v11i3.5492
Efendi, D. R., & Wardani, K. W. (2021). Komparasi Model Pembelajaran Problem Based Learning dan Inquiry Learning Ditinjau dari Keterampilan Berpikir Kritis Siswa di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(3), 1277–1285. Retrieved from https://jbasic.org/index.php/basicedu/article/view/914
Fitri, R. A., Adnan, F., & Irdamurni. (2021). Pengaruh Model Quantum Teaching Terhadap Minat dan Hasil Belajar Siswa di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(1), 88–101. Retrieved from https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i4.1230
Fuadi, S. I., & Mulyani, P. S. (2022). Online Assessment Pembelajaran Neo Guided Inquiry Berbasis Literasi dan Numerasi Pada Mahasiswa. Muróbbî: Jurnal Ilmu Pendidikan, 6(2), 335–358. Retrieved from https://www.ptonline.com/articles/how-to-get-better-mfi-results
Hazin, M., Hidayat, S., Tanjung, A. S., Syamwiel, A., & Hakim, A. (2021). Pendampingan Psikososial dan Modul Pembelajaran Sekolah Dasar Untuk Mengatasi Learning Loss. Jurnal Pengabdian Dan Edukasi Sekolah, 1(2), 178–189.
Hazin, M., & Rahmawati, N. W. D. (2021). Kebijakan Pengembangan Kurikulum Pendidikan Islam (Studi Histori dan Regulasi di Indonesia). Journal EVALUASI, 5(2), 293. https://doi.org/10.32478/evaluasi.v5i2.745
Hazin, M., Rahmawati, N. W. D., Hakim, A., & Tanjung, A. S. (2022). Penguatan Mental Dan Sosial Siswa Melalui Pendampingan Psikososial Di Era New Normal. DEDICATE: Journal of Community Engagement in Education, 1(1), 78–89.
Hewi, L., & Shaleh, M. (2020). Refleksi Hasil PISA (The Programme For International Student Assesment): Upaya Perbaikan Bertumpu Pada Pendidikan Anak Usia Dini). Jurnal Golden Age, 4(01), 30–41. https://doi.org/10.29408/jga.v4i01.2018
Ladyawati, E., & Rahayu, S. (2022). Efektivitas Implementasi Buku Ajar Matematika Berbasis Literasi dan Numerasi melalui Pembelajaran Project Based Learning ( PBL ) Untuk Siswa Sekolah Menengah Atas. Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika (7th SENATIK), (November), 193–200.
Mahmud, M. R., & Pratiwi, I. M. (2019). Literasi Numerasi Siswa Dalam Pemecahan Masalah Tidak Terstruktur. KALAMATIKA Jurnal Pendidikan Matematika, 4(1), 69–88. https://doi.org/10.22236/kalamatika.vol4no1.2019pp69-88
Margadhyata, N. M. D., Suarjana, M., & Agustiana, I. A. T. (2013). Pengaruh Model Pembelajaran Quantum Teaching Terhadap Prestasi Belajar IPA Siswa Kelas IV di SD Gugus VI Kecamatan Buleleng. Mimbar PGSD UNDIKSHA, 1(1). Retrieved from https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPGSD/article/view/893/763
Muliantara, I. K., & Suarni, N. K. (2022). Strategi Menguatkan Literasi dan Numerasi untuk Mendukung Merdeka Belajar di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(3), 4847–4855. https://doi.org/10.31004/edukatif.v4i3.2847
Murtadlo, M., & Hazin, M. (2018, December). Model of Human Resource Management in Inclusive Education in East Java. In 2nd International Conference on Education Innovation (ICEI 2018) (pp. 541-544). Atlantis Press.
Permatasari, O., Setyaasih, S., Nuraeni, E., & Muhaimin, H. (2021). Peran Perempuan Dalam Membangun Sdm Indonesia Membangun Sinergitas Di Era Pandemi. Prosiding Seminar Nasional & Call for Paper “Peran Perempuan Sebagai Pahlawan Di Era Pandemi” PSGESI LPPM UWP, 8(1), 80–85. https://doi.org/10.38156/gesi.v8i1.35
Rohati, E., Anshori, I., & Hazin, M. (2021). Online Learning During the Covid-19 Pandemic from the Perspective of Parsons’ Structural Functional Theory. AJMIE: Alhikam Journal of Multidisciplinary Islamic Education, 2(1), 38. https://doi.org/10.32478/ajmie.v2i1.737
Rumapea, G., Syahputra, E., & Surya, E. (2017). Application of Quantum Teaching Learning Model As an Effort To Improve Student Learning Outcomes. International Journal of Novel Research in Education and Learning, 4(2), 118–130. https://doi.org/10.33578/pjr.v4i5.8134
Syaifuddin, T., Nurlaela, L., & Perdana, S. (2021). Contextual Teaching and Learning (CTL) Model to Students Improve Learning Outcome at Senior High School of Model Terpadu Bojonegoro. IJORER : International Journal of Recent Educational Research, 2(5), 528–535. https://doi.org/10.46245/ijorer.v2i5.143
Usmeldi, U. (2016). Pengembangan Modul Pembelajaran Fisika Berbasis Riset dengan Pendekatan Scientific untuk Meningkatkan Literasi Sains Peserta Didik. Jurnal Penelitian & Pengembangan Pendidikan Fisika, 2(1), 1–8. https://doi.org/10.21009/1.02101
Wahyuni, F. A., Oktavia, M., & Fakhrudin, A. (2022). Efektivitas Model Pembelajaran Quantum Teaching and Learning Berbasis Gamification terhadap Minat Belajar Siswa. JOURNAL ON TEACHER EDUCATION, 4(2), 200–212.
Yani, F., Putri, H. E., & Rahayu, P. (2021). Pengaruh Pendekatan Kontekstual (Contextual Teaching and Learning, Ctl) Dengan Berbantuan Media Komik Bergerak Terhadap Kemampuan Literasi Numerasi Siswa Kelas Rendah [The Effect of Contextual Approach (Contextual Teaching and Learning, Ctl) Assisted by M. Renjana Pendidikan 1: Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Dasar PGSD Kampus UPI Di Purwakarta 2021 Tersedia, 1(3), 1440–1452.
Yani, M. T., Rosyanafi, R. J., Hazin, M., Cahyanto, B., & Nuraini, F. (2024). Profil Pelajar Pancasila dari Perspektif Persatuan Guru Nahdlatul Ulama (Pergunu) Kabupaten Kediri. Jurnal Review Pendidikan Dasar: Jurnal Kajian Pendidikan dan Hasil Penelitian, 10(1), 1-8.
Yustitia, V., & Dian Kusmaharti. (2022). Pengaruh Team Based Project Learning Terhadap Nume-Rasi Mahasiswa Calon Guru Sekolah Dasar. Transformasi : Jurnal Pendidikan Matematika Dan Matematika, 6(1), 39–47. https://doi.org/10.36526/tr.v6i1.1942
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v17i1.3937
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Mufarrihul Hazin
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.