Improving Physical and Recreation Health Education Competence Through Android-Based Teaching Media in Rhythmic Activities
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aeni, N., Prihatin, T., & Utanto, Y. (2017). Pengembangan Model Blended Learning Berbasis Masalah pada Mata Pelajaran Sistem Komputer. Innovative Journal of Curriculum and Educational Technology, 6(2), 27–38. https://doi.org/10.15294/ijcet.v6i2.15642
Arsyad, A. (2019). Media Pendidikan. Grafindo Persada.
Asyafah, A. (2019). Menimbang Model Pembelajaran (Kajian Teoretis-Kritis atas Model Pembelajaran dalam Pendidikan Islam). Tarbawy : Indonesian Journal of Islamic Education, 6(1), 19–32. https://doi.org/10.17509/t.v6i1.20569
Bonacina, S., Krizman, Schwoch, Kraus. (2019) How rhythmic relate and develop in school-ace children. Journal.Global Pediatric health. https://doi.org/article.79758069325
Fatmawati, F., Yusrizal, Y., & Hasibuan, A. M. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Aplikasi Android Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Ips Siswa. Elementary School Journal PGSD FIP UNIMED, 11(2), 134. https://doi.org/10.24114/esjpgsd.v11i2.28862
Hendrastuty, N. (2021). Rancang Bangun Aplikasi Monitoring Santri Berbasis Android (Studi Kasus: Pesantren Nurul Ikhwan Maros). Jurnal Data Mining Dan Sistem Informasi, 2(2), 21. https://doi.org/10.33365/jdmsi.v2i2.1346
Herlambang, T. (2017). Aerobic Gymnastics Sebagai Pembelajaran Aktivitas Ritmik. Jendela Olahraga, 2(1), 92–98.
Ismail, MJ., Loo, FC., Anuar, AF. (2021). Learning music through rhythmic movement in Malaysia. Jurnal Pembelajaran dan Pengajaran Malaysia. 18 (1): 241-263, 2021. https://doi.Org/10.32890/mjli2021.18.1.10
Kartini, K. S., Tri, I. N., & Putra, A. (2020). Respon Siswa Terhadap Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Berbasis Android. 4(1), 12–19.
Kelas, D., & Sman, X. I. M.-. (2021). Penggunaan Media Audiovisual Untuk Meningkatkan Keterampilan Belajar Siswa Pada Materi Aktivitas Ritmik. 2(2), 123–137.
Myori, D. E., Hidayat, R., Eliza, F., & Fadli, R. (2019). Peningkatan Kompetensi Guru dalam Penguasaan Teknologi Informasi dan Komunikasi melalui Pelatihan Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android. 5(2), 102–109.
Nurhidayati, N., Asrori, I., Ahsanuddin, M., & Dariyadi, M. W. (2019). Pembuatan Media Pembelajaran Berbasis Powerpoint Dan Pemanfaatan Aplikasi Android Untuk Guru Bahasa Arab. Jurnal Karinov, 2(3), 181. https://doi.org/10.17977/um045v2i3p181-184
Nurjanah, T. (2019). Model-Model Pembelajaran Ilmu Fara’idh. Jurnal Penelitian Pendidikan Islam, 7(2), 225. https://doi.org/10.36667/jppi.v7i2.365
Otero-Saborido, F. M., Vázquez-Ramos, F. J., Cenizo-Benjumea, J. M., González-Jurado, J. A. (2020). Analysis of the assessment in Physical Education curricula in Primary Education”, Sport, Education and Society. https://doi.org/10.1080/13573322.2020.1804349
Pratama, R. E., & Mulyati, S. (2020). Pembelajaran Daring dan Luring pada Masa Pandemi Covid-19. Gagasan Pendidikan Indonesia, 1(2), 49. https://doi.org/10.30870/gpi.v1i2.9405
Prima Ngandhika, E., Raffy Rustiana, E., Pramono, H. (2018). Development of Android-Based Rhythmic Activity Learning Media on Physical Education in High School. Journal of Physical Education and Sports JPES, 7 (2): 106–112
Ramadhan, A. (2021). Aplikasi Pengenalan Perangkat Keras Komputer Berbasis Android Menggunakan Augmented Reality (AR). Jurnal Teknologi Dan Informasi, 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.33365/jtsi.v2i2.840
Ramdani, A., Jufri, A. W., & Jamaluddin, J. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android pada Masa Pandemi Covid-19 untuk Meningkatkan Literasi Sains Peserta Didik. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian Dan Kajian Kepustakaan Di Bidang Pendidikan, Pengajaran Dan Pembelajaran, 6(3), 433. https://doi.org/10.33394/jk.v6i3.2924
Rohmaini, L., Netriwati, N., Komarudin, K., Nendra, F., & Qiftiyah, M. (2020). Pengembangan Modul Pembelajaran Matematika Berbasis Etnomatematika Berbantuan Wingeom Berdasarkan Langkah Borg and Gall. Teorema: Teori Dan Riset Matematika, 5(2), 176. https://doi.org/10.25157/teorema.v5i2.3649
Roni Hamdani, A., & Priatna, A. (2020). Efektifitas Implementasi Pembelajaran Daring (Full Online) Dimasa Pandemi Covid- 19 Pada Jenjang Sekolah Dasar Di Kabupaten Subang. Didaktik : Jurnal Ilmiah PGSD STKIP Subang, 6(1), 1–9. https://doi.org/10.36989/didaktik.v6i1.120
Selatan, W. K. (2021). 3 1. 2. 3. 16(1), 72–81.
Suharjana, F. (2010). Aktivitas Ritmik dalam Pendidikan Jasmani di Sekolah Dasar. Pendidikan Jasmani Indonesia, 7, 1–16.
Sukmawati, N., & Melianty, S. (2017). Pengembangan senam bina darma untuk pembelajaran aktivitas ritmik pendidikan jasmani, olahraga dan kesehatan. Jurnal Ilmiah Bina Edukasi, 10, 33–42.
Tafonao, T. (2018). Peranan Media Pembelajaran Dalam Meningkatkan Minat Belajar Mahasiswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 2(2), 103. https://doi.org/10.32585/jkp.v2i2.113
Tegeh, I. M., & Pudjawan, I. N. J. K. (2015). Pengembangan Buku Ajar Model Penelitian Pengembangan dengan Model ADDIE. Seminar Nasional Riset Inovatif IV, 208–216.
Universitas Muhammadiyah Purwokerto Alternatif Menanamkan Karakter Percaya Diri Melalui Alternatives Plant Character Believe Through Learning Ritmic The 8 th University Research Colloquium 2018 Universitas Muhammadiyah Purwokerto. (2018). 281–289.
Usman, U. (2019). Komunikasi Pendidikan Berbasis Blended Learning Dalam Membentuk Kemandirian Belajar. Jurnal Jurnalisa, 4(1), 136–150. https://doi.org/10.24252/jurnalisa.v4i1.5626
Yudho, F. H. P., Aryani, M., Rahadian, A., Afriyuandi, A. R., & Pratama, A. K. (2020). Tingkat Persepsi dan Ketertarikan Masyarakat Dalam Aktivitas Fisik Berirama Dalam Menjaga Kebugaran Fisik. Jurnal Terapan Ilmu Keolahragaan, 5(2), 128–136. https://doi.org/10.17509/jtikor.v5i2.28160
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i4.3870
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Eva Faridah, Indra Kasih, Sinung Nugroho, Onyas Widianingsih
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


.png)




