Analysis of Mathematics Communication Capabilities in Linear Program Problem Solving during the Covid-19 Pandemic
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Astawa, N. L. P. N. S. P., & Utami, N. W. (2020). Pelatihan Pembuatan Buku Cerita Digital Sederhana Sebagai Bahan Ajar dalam Kondisi New Normal. Jurnal Karya Abdi, 4(1), 143–147.
Anderha, R. R., & Maskar, S. (2020). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Pada Pembelajaran Daring Materi Eksponensial. Jurnal Ilmiah Matematika Realistik, 1(2), 1–7. https://doi.org/10.33365/ji-mr.v1i2.438
Hadi, S., & Novaliyosi. (2019). TIMSS Indonesia (Trends in International Mathematics and Science Study). Prosiding Seminar Nasional & Call For Papers Program Studi Magister Pendidikan Matematika Universitas Siliwangi, 562–569.
Ikhsan, F., Pramudya, I., & Subanti, S. (2020). An Analysis of Mathematical Communication Skills of The Student At Grade VII of A Junior High School. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) 2020, 7(4), 1300–1307.
Ismayanti, S., & Sofyan, D. (2021). Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa SMP Kelas VIII di Kampung Cigulawing. PLUSMINUS : Jurnal Pendidikan Matematika, 1(1), 183–196.
Kurniawan, D., Yusmin, E., & Hamdani. (2017). Deskripsi kemampuan komunikasi matematis siswa dalam menyelesaikan soal cerita kontekstual. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 6(2), 1–11.
Matura, & Santaria, R. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 terhadap Proses Pengajaran bagi Guru dan Siswa. Jurnal Studi Guru Dan Pembelajaran, 3(2), 289–295.
NCTM. (2000). Executive Summary Principles and Standards for School Mathematics Overview. The National Council of Teachers of Mathematics. https://doi.org/10.1016/s0737-0806(98)80482-6
Nurlaili, Rifanti, U. M., & Ananda, R. (2020). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Mahasiswa pada Aplikasi Graf Menggunakan Pendekatan MEAs. Jurnal Gantang, 5(2), 113–121. https://doi.org/10.31629/jg.v5i2.2515
Prawanti, L. T., & Sumarni, W. (2020). Kendala Pembelajaran Daring Selama Pandemic Covid-19. Prosiding Seminar Nasional Pascasarjana UNNES, 286–291.
Putri, I. W. S., Dafik, & Hobri. (2015). Instrumen Kemampuan Penalaran Dan Komunikasi Matematis. Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika UNY, 1055–1060.
Sadikin, A., & Hamidah, A. (2020). Pembelajaran Daring di Tengah Wabah Covid-19. Biodik: Jurnal Ilmiah Pendidikan Biologi, 6(2), 109–119. https://doi.org/10.22437/bio.v6i2.9759
Sari, R. P., Tusyantari, N. B., & Suswandari, M. (2021). Dampak Pembelajaran Daring Bagi Siswa Sekolah Dasar Selama Covid-19. Prima Magistra: Jurnal Ilmiah Kependidikan, 2(1), 9–15. https://doi.org/10.37478/jpm.v2i1.732
Sriwahyuni, T., Amelia, R., & Maya, R. (2019). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa SMP Pada Materi Segiempat dan Segitiga. Jurnal Kajian Pembelajaran Matematika, 3(1), 18–23. http://journal2.um.ac.id/index.php/jkpm
Widyanti, F. P. (2020). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematika Ditinjau dari Gaya Belajar dalam Pembelajaran Daring Pada Masa Pandemi COVID-19 Pada Materi Turunan Kelas XI Bahasa SMA Negeri 8 Malang [Universitas Islam Malang]. https://online210.psych.wisc.edu/wp-content/uploads/PSY-210_Unit_Materials/PSY-210_Unit01_Materials/Frost_Blog_2020.pdf%0Ahttps://www.economist.com/special-report/2020/02/06/china-is-making-substantial-investment-in-ports-and-pipelines-worldwide%0Ahttp://
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i1.830
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Zeni Fadlila Agustina, Titin Masfingatin, Swasti Maharani
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


.png)




