Elevating Empowerment: A Holistic Digital Learning Strategy for Women in Aceh Tamiang After the Pandemic
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agarwal, S., Lenka, U. (2016), An exploratory study on the development of women entrepreneurs: Indian cases. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 18(2), 232 – 247
Arifqi, M. M. (2021). Pemulihan Perekonomian Indonesia Melalui Digitalisasi UMKM Berbasis Syariah di Masa Pandemi Covid-19. Al-Kharaj : Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah. https://doi.org/10.47467/alkharaj.v3i2.311
Asmini, Sutama, I., Haryawi, W., & Rachman, R. (2020). Manajemen Business Cycle Sebagai Basis Peluang Usaha Pasca Covid-19: Suatu Strategi Pemulihan Ekonomi Masyarakat. Orphanet Journal of Rare Diseases.
Elfizon, E., Ganefri, G., & Huda, A. (2020). Pemberdayaan Masyarakat Dalam Pemasaran Produk Industri Rumah Tangga Melalui Penerapan E-Commerce Di Kenagarian Vii Koto Talago Kecamatan Guguak Kabupaten 50 Kota. JTEV (Jurnal Teknik Elektro dan Vokasional). https://doi.org/10.24036/jtev.v6i2.109134
Garg, S., & Agarwal, P. (2017). Problems and prospects of woman entrepreneurship–a review of literature. IOSR Journal of Business and Management, 19(1), 55-60.
Hadiwardoyo, W. (2020). Kerugian Ekonomi Nasional Akibat Pandemi Covid-19. Baskara: Journal of Business and Entrepreneurship. https://doi.org/10.24853/baskara.2.2.83-92
Hardilawati, W. laura. (2020). Strategi Bertahan UMKM di Tengah Pandemi Covid-19. Jurnal Akuntansi dan Ekonomika. https://doi.org/10.37859/jae.v10i1.1934
Helmalia, H., & Afrinawati, A. (2018). Pengaruh e-commerce terhadap peningkatan pendapatan usaha mikro kecil dan menengah di kota padang. JEBI (Jurnal Ekonomi dan Bisnis Islam). https://doi.org/10.15548/jebi.v3i2.182
Irzum, Farihah. (2015). Etos Kerja dan Kuasa Perempuan dalam Keluarga. Palastren: Jurnal Studi Gender,
Vol 8, No. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.21043/palastren.v8i1.938
Kementrian Koperasi dan Usaha Kecil dan Menengah Republik Indonesia. (2015). Peran Usaha Mikro, Kecil dan Menengah dalam Pembangunan Ekonomi Nasional.
Liguori, E., & Winkler, C. (2020). From Offline to Online: Challenges and Opportunities for Entrepreneurship Education Following the COVID-19 Pandemic. Entrepreneurship Education and Pedagogy. https://doi.org/10.1177/2515127420916738
Lee-Koo, K. (2012). Gender at the crossroad of conflict: tsunami and peace in post-2005 Aceh. Feminist
Review, 101(1), 59–77. https://doi.org/10.1057/fr.2011.54
Marleni. (2013). Pola dan Etos Kerja Perempuan dalam Industri Rumah Tangga di Jorong Cangkiang
Nagari Batu Taba Kecamatan Ampek Angkek Kabupaten Agam. Kafa`ah Journal of Gender Studies,
Vol 3. https://doi.org/10.15548/jk.v3i1.70
mdn.biz. (2021). www.mdn.biz.id. mdn.biz.
Nalini, S. N. L. (2021). Dampak Dampak covid-19 terhadap Usaha MIkro, Kecil dan Menengah. Jesya (Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah). https://doi.org/10.36778/jesya.v4i1.278
Ningtyas, P. K., Sunarko, B., & Jaryono. (2015). Analisis Faktor Yang Mempengaruhi Adopsi ECommerce dan Pengaruhnya Terhadap Kinerja UMKM.
Noviani Hanum, A., & Sinarasri, A. (2018). ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI ADOPSI E COMMERCE DAN PENGARUHNYA TERHADAP KINERJA UMKM (STUDI KASUS UMKM DI WILAYAH KOTA SEMARANG). MAKSIMUM. https://doi.org/10.26714/mki.8.1.2018.1-15
Poerwandari, E. K. (2007). Pendekatan kualitatif: Penelitian perilaku manusia. In Depok: Lembaga Pengembangan Sarana Pengukuran dan Pendidikan Psikologi (LPSP3), Fakultas Psikologi UI.
Samsiana, S., Herlawati, Nidaul Khasanah, F., Trias Handayanto, R., Setyowati Srie Gunarti, A., Irwan Raharja, Maimunah, & Benrahman. (2020). Pemanfaatan Media Sosial dan Ecommerce Sebagai Media Pemasaran Dalam Mendukung Peluang Usaha Mandiri Pada Masa Pandemi Covid 19. Jurnal Sains Teknologi dalam Pemberdayaan Masyarakat. https://doi.org/10.31599/jstpm.v1i1.255
Santoso, I., & Fitriani, R. (2016). Green Packaging, Green Product, Green Advertising, Persepsi, dan Minat Beli Konsumen. Jurnal Ilmu Keluarga dan Konsumen. https://doi.org/10.24156/jikk.2016.9.2.147
Setyorini, D., Nurhayaty, E., & Rosmita, R. (2019). PENGARUH TRANSAKSI ONLINE (e-Commerce) TERHADAP PENINGKATAN LABA UMKM (Studi Kasus UMKM Pengolahan Besi Ciampea Bogor Jawa Barat). Jurnal Mitra Manajemen. https://doi.org/10.52160/ejmm.v3i5.228
Sutinah, S., Suyanto, B., & Prasetyo, R. A. (2020). PEMBERDAYAAN PELAKU UMKM MERESPON PERGESERAN KARATERISTIK KONSUMEN DI ERA DIGITAL. Jurnal Layanan Masyarakat (Journal of Public Services). https://doi.org/10.20473/jlm.v4i1.2020.202-207
Suyanto, B. (1996). Kemiskinan dan Kebijakan Pembangunan. Yogyakarta: Aditya Media.
Tambunan, T. (2002). Usaha Kecil dan Menengah di Indonesia: Beberapa Isu Penting. Salemba.
Tribun News Aceh. (2021). Potret Masalah dalam Pemberdayaan UMKM di Aceh. Tribun News Aceh.
Yuswanto, A., Suhud, U., Purwana, D., & Anwar, C. (2021). Factors influencing entrepreneurship success during Covid-19 pandemic in Indonesia. Monas: Jurnal Inovasi Aparatur, 3(1), 247-256.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i4.4510
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Rita Syntia
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.