The Effect of Online Learning on Mathematics Learning Achievement in Elementary School Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alessandro, B. (2018). Digital skills and competence, and digital and online learning. TurinEuropean Training Foundation., 72. https://www.etf.europa.eu/sites/default/files/2018-10/DSC and DOL_0.pdf
Alshatri, S. H. H., Wakil, K., Jamal, K., & Bakhtyar, R. (2019). Teaching Aids Effectiveness in Learning Mathematics. International Journal of Educational Research Review, 448–453. https://doi.org/https://doi.org/10.24331/ijere.573949
Annur, M. F., & Hermansyah. (2020). Analisis Kesulitan Mahasiswa Pendidikan Matematika dalam Pembelajaran Daring pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Kajian, Penelitian Dan Pengembangan Kependidikan, 11, 195–201.
Anugrahana, A. (2020). Hambatan, Solusi dan Harapan: Pembelajaran Daring Selama Masa Pandemi Covid-19 Oleh Guru Sekolah Dasar. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 10(3), 282–289. https://doi.org/10.24246/j.js.2020.v10.i3.p282-289
Argawi, A. S., & Pujiastuti, H. (2021). Analisis Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis Siswa Sekolah Dasar Pada Masa Pandemi Covid-19. Al Khawarizmi: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Matematika, 5(1), 64. https://doi.org/10.22373/jppm.v5i1.9974
Dewi, K. S., Ika, L., & Dwiprabowo, R. (2021). Pengaruh Pembelajaran Daring Terhadap Hasil Belajar Matematika. 228–235.
Dh, S., & Hafid, A. (2022). Pengaruh Pembelajaran Daring Terhadap Prestasi Belajar Siswa Kelas IV Sekolah Dasar. 2(1), 80–86.
Fauziah, Y. U., & Ratnaningsih, N. (2021). Problematika Hasil Belajar Matematika Pada Pembelajaran Tatap Muka Terbatas Pandemi Covid- 19 Ditinjau Dari Lingkungan Belajar. 3, 125–139.
Ibrahim, D. S., & Suardiman, S. P. (2014). Pengaruh Penggunaan E-Learning Terhadap Motivasi Dan Prestasi Belajar Matematika Siswa Sd Negeri Tahunan Yogyakarta. Jurnal Prima Edukasia, 2(1), 66. https://doi.org/10.21831/jpe.v2i1.2645
Islam, R., Bashawir, A., Ghani, A., Mahyudin, E., & Manickam, N. (2017). International Journal of Economics and Financial Issues Determinants of Factors that Affecting Inflation in Malaysia. International Journal of Economics and Financial Issues, 7(2), 355–364. http:www.econjournals.com
Jusmawati, J., Satriawati, S., & Sabilah, B. (2020). Pengaruh Pembelajaran Berbasis Daring Terhadap Minat. Jurnal Kajian Pendidikan Dasar, 5(2), 106–111.
Kusumaningrum, B., & Wijayanto, Z. (2020). Apakah Pembelajaran Matematika Secara Daring Efektif ? ( Studi Kasus pada Pembelajaran Selama Masa. 11(2), 136–142.
La Ode Onde, M. K., Aswat, H., Sari, E. R., & Meliza, N. (2021). Analisis Pelaksanaan Pembelajaran Tatap Muka Terbatas (TMT) di masa New Normal terhadap Hasil Belajar Matematika di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(6), 4400–4406. https://doi.org/10.31004/edukatif.v3i6.1449
Mamolo, L. A. (2022). Online Learning and Students’ Mathematics Motivation, Self-Efficacy, and Anxiety in the “new Normal.” Education Research International, 2022, 1–10. https://doi.org/10.1155/2022/9439634
Noor, J. (2011). Metodologi Penelitian Skripsi, Tesis, Disertasi & Karya Ilmiah.
Priatna, N., & Yuliardi, R. (2019). Pembelajaran Matematika untuk Guru SD dan Calon Guru SD. PT. Remaja Rosdakarya.
Purwanto, M. N. (2006). Ilmu pendidikan : teoritis dan praktis (17th ed.). Remaja Rosdakarya.
Retnawati, H., Kartowagiran, B., Arlinwibowo, J., & Sulistyaningsih, E. (2017). Why are the mathematics national examination items difficult and what is teachers’ strategy to overcome it? International Journal of Instruction, 10(3), 257–276. https://doi.org/10.12973/iji.2017.10317a
Siahaan, M. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 Terhadap Dunia Pendidikan. Jurnal Kajian Ilmiah, 1(1), 73–80. https://doi.org/10.31599/jki.v1i1.265
Santoso, S. (2017). Statistik Multivariat dengan SPSS. PT ELEX MEDIA KOMPUTINDO
Tumembow, A. D., Parinsi, M. T., & Palilingan, V. R. (2021). EduTIK: Jurnal Pendidikan Teknologi Informasi dan Komunikasi Volume 1 Nomor 6, Desember 2021. Jurnal Pendidikan Teknologi Informasi Dan Komunikasi, 1, 665–674.
Widyastuti, E. N. (2022). Kesulitan Guru Matematika Kelas VIII Dalam Menerapkan Pembelajaran Tatap Muka Terbatas Era New Normal. 8(1), 201–208. https://doi.org/10.31949/educatio.v8i1.1965
Yunus, M., Setyosari, P., Utaya, S., & Kuswandi, D. (2021). The influence of online project collaborative learning and achievement motivation on problem-solving ability. European Journal of Educational Research, 10(2), 813–823. https://doi.org/10.12973/EU-JER.10.2.813
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i3.2160
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Norkholizah, Danuri, Hermanto
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.