The Analysis of Arabic Learning Error in Student of Madrasah Tsanawiyah
Abstract
Keywords
References
Adnin, B. J. (2017). Analisis Faktor Penyebab Kesulitan Belajar Bahasa Arab Siswa Kelas VII MTs Al-Ummariyah Assalafiyah Montong Razak Praya tengah tahun Pelajaran 2016/2017. Institut Agama Islam Negeri Mataram.
Arifudin, A. (2020). Pengembangan Kamus Al-Af’Āl Dalam Meningkatkan Kemahiran Menulis Pada Mahasiswa Prodi Pendidikan Bahasa Arab Iain Pontianak. Lisanan Arabiya: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 4(01), 57–77. https://doi.org/10.32699/liar.v4i1.1255
Aufar, A., Nawawi, M., & Nafis Azmi Amrullah. (2019). Nawashibul Mudlori’ Dalam Surat Al-Kahfi (Analisis Sintaksis). Journal of Arabic Learning and Teaching, 2(2), 106–110.
Banat, A. (2021). Pembelajaran Qowa’Id Menggunakan Kitab Al- Miftah Lil ‘Ulum Di Pondok Pesantren Nurul Iman Pasir Wetan Kecamatan Karanglewas Kabupaten Banyumas. In Skripsi.
Desfina, Y. (2010). Kesalahan Umum Tata Bahasa Arab dalam Penerjemahan Naskah Keislaman. Universitas Islam Negeri Syraif Hidayatullah Jakarta.
Firdaus Fauzi. (2023). Analisis Kesalahan Penggunaan Bahasa Arab dalam Keterampilan Berbicara Sehari-hari di Pondok Pesantren Modern Al-Barokah Simalungun Firdaus Fauzi. Jote: Research & Learning in Faculty of Education, 4(4), 483–492.
Fitriani, G. (2021). Problematika Pembelajaran Bahasa Arab pada Aspek Ilmu Nahwu di Kelas VIII SMP Alam Al Aqwiya Cilongok Banyumas. Skripsi, 1–85.
Hermanda, A. F. (2020). Desain Kamus Saku Imla’ Untuk Pembelajaran Mahārah Kitābah. Lisanan Arabiya: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 4(01), 31–56. https://doi.org/10.32699/liar.v4i1.1248
Hijriyah, U. (2017). Analisis Pembelajaran Mufrodat. In Analisis Pembelajaran Mufrodat Dan Struktur Bahasa Arab Di Madrasah Ibtidaiyah.
Jazuli, M. (2023). tahlil al’ahta’ alnahwiat walsarfiat fi albina’ altahririi litalabat albarnamaj alhalii bimadrasat nur aljadidat almuasatat baytan brubulinju. جامعة مولانا مالك إبرهيم الإسلامية الحكومية بملانج.
Mahbub, M., & Tauhidiyah, J. (2022). Strategi Pembelajaran Bahasa Arab Di Asrama Darul-Lughoh Al-Arabiyah Pondok Pesantren Darussalam Blokagung Banyuwangi. TADRIS AL-ARABIYAT: Jurnal Kajian Ilmu Pendidikan Bahasa Arab, 2(1), 1–16. https://doi.org/10.30739/arabiyat.v2i1.1407
Mansur, S. F. (2019). Penerapan Peraturan Berbahasa Arab dan Ingris terhadap Motivasi Belajar Santri Pondok Pesantren Modern Muhammadiyah Boarding School Yogyakarta. Univeristas Islam Indonesia.
Mariyam, S. (2021). Hubungan Penguasaan Nahwu Sharaf dengan Kemampuan Membaca Kitab Kuning Pesantren Riyadhul Huda. Tatsqifiy: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 2(1), 71–81. https://doi.org/10.30997/tjpba.v2i1.2828
Masqon, D., Suryadarma, Y., & Abdullah, A. F. (2017). Analisis Problematika Pembelajaran Insya’ Arabi at-Tahriri Santri Kelas Lima Kulliyatul Mu’allimin Al-Islamiyah (KMI) Di Pondok Modern Gontor Dua. At-Ta’dib, 12(2), 139. https://doi.org/10.21111/at-tadib.v12i2.1100
Mawaddah, S. L. (2022). Problematika Pembelajaran Nahwu Menggunakan Metode Klasik Arab Pegon di Era Modern. Maharaat: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 4(2), 102–119. https://doi.org/10.18196/mht.v4i2.12976
Panagara, F. H., Ghofur, M. A., & Bangki, H. R. L. (2023). Analisis kesalahan penulisan pada abstrak skripsi berbahasa arab dalam perspektif kaidah Imla’. Takuana: Jurnal Pendidikan, Sains, Dan Humaniora, 2(2), 90–100. https://doi.org/10.56113/takuana.v2i2.77
Prambudi, B. S., & Muashomah. (2022). Analisis Kesalahan Berbahasa pada Lembar Jawaban Pelajaran Insya’ Bagi Siswa di Pondok Modern Ar-Rosyid Tanjung Jabung Barat. Shaut Al Arabiyyah, 10(2), 344–354. https://doi.org/10.24252/saa.v10i2.34324
Rahmawati, R. D., & Ainun, S. N. (2021). Pengaruh Metode Pembelajaran Al Miftah Untuk Meningktkan Pemahaman Ilmu Nahwu Dan Shorof Santri As Salma Bahrul Ulum Tambakberas. Jurnal Education and Development, 9(3), 200–203.
Surahwan, S. W. I. (2019). Pembelajaran Inovatif Berbasis IT Sebagai Budaya Pengembangan Bahasa Arab Di Era Digital. Tafhim Al-’Ilmi, 10(2), 42–56.
Wahdah, Y. A. (2018). Faktor-faktor kesulitan siswa dalam membaca teks bahasa arab. Alsuniyat: Jurnal Penelitian Bahasa, Sastra, Dan Budaya Arab, 1(1), 30–46.
Yakin, A., & Hasanah, F. (2020). Analisis Kesalahan I’Rob Dalam Membaca Teks Bahasa Arab Kitab Ilmu Tafsir Siswi Kelas V Mak Ma’Had Tahfidz Al-Qur’an Al-Amien Prenduan. Jurnal Reflektika, 15(1), 110.
Yunus, M. (2018). Efektifitas Penerapan Metode Suggestopedia Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Bahasa Arab Madrasah Aliyah Negeri Kuala Enok Kabupaten Indragiri Hilir. Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.
Zubaidillah, M. H. (2018). Pengertian dan Pembagian Kalam. Osfprepints, 1–8.
Zuhriyah, A. A. A., Mukani, S., & Wijayanti, L. M. (2022). Analisis Kesalahan Morfologi Arab Pada Lembar Jawaban Siswa Madrasah Aliyah. Lingua Franca, 1(1), 40–52.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v16i3.5776
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Zeiburhanus Saleh, Nurul Murtadlo, Abdul Wahab Rosyidi, Eni Zulfa Hidayah
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.