Perceptions of Tutoring Students in Pekalongan on Interest in Continuing Higher Education at State Islamic Religious Universities: What and How
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Daymon, C., & Holloway, I. (2008). Metode Metode Riset Kualitatif dalam Public Relations & Marketing Comunications. (C. Wiratama, Trans.) Bandung: Bentang Pustaka.
Djamarah, S. (2002). Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Ghufron, M. A., Prayogi, A., & Nurdianingsih, F. (2023). BUILDING ONLINE LEARNING COMMUNITY IN SYNCHRONOUS AND ASYNCHRONOUS LEARNING MODELS. PROJECT (Professional Journal of English Education), 6(1), 142-151.
Ginting, C. (2003). Kiat Belajar di Perguruan Tinggi. Jakarta: Grasindo.
Hadi, A. S. (2008). Pendidikan: Suatu Pengantar . Surakarta: UNS Press.
Huda, M. N. (2016). Persepsi Siswa Lembaga Pendidikan Menengah Negeri Terhadap Citra IAIN Tulungagung Studi Multikasus di Sman I Boyolangu dan MAN Tulungagung 1. Dinamika Penelitian , 16 (1), 129-154.
Hardjana, A. M. (1994). Kiat Sukses Studi di Perguruan Tinggi. Yogyakarta: Kanisius.
Ihsan, F. (2003). Dasar - Dasar Kependidikan : Komponen MKDK. Jakarta: Rineka Cipta.
Istighfarin, L. N., & Mulyana, O. P. (2018). Hubungan Antara Persepsi Terhadap Karakteristik Pekerjaan Dengan Semangat Kerja Pada Karyawan PT. X. Character : Jurnal Psikologi Pendidikan , 5 (1), 1-4.
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis A Methods Sourcebook. California: SAGE Publication.
Nurlinggasari, D. (2017). Hubungan Bimbingan Belajar di Luar Sekolah Dan Motivasi Belajar Dengan Prestasi Belajar Biologi. Bandar Lampung: Skripsi Universitas Lampung.
Nusantari, C. D. (2011). Persepsi Siswa Kelas XII Sma Negeri Terhadap Lembaga Bimbingan Belajar di Kota Semarang. Semarang: Skripsi Universitas Negeri Semarang.
Prastiwi, N. D. (2013). Konstruksi Sosial Peserta Didik pada Lembaga Bimbingan Non-Formal. Jurnal Paradigma , 1 (1), 7-15.
Prayogi, A. (2022). Perspektif Filosofis dalam Pendidikan Terbuka dan Jarak Jauh. Jurnal Pendidikan Terbuka Dan Jarak Jauh, 23(2), 23-32.
Prayogi, A. (2022). TELAAH KONSEPTUAL PENDEKATAN KUANTITATIF DALAM SEJARAH. Kalpataru: Jurnal Sejarah dan Pembelajaran Sejarah, 8(1).
Prayogi, A. (2023). Social Change in Conflict Theory: A Descriptive Study. ARRUS Journal of Social Sciences and Humanities, 3(1), 37-42.
Prayogi, A. (2023). The Role of History as a Science in Sustainable Development. West Science Interdisciplinary Studies, 1(01), 16-23.
Rahmawansyah. (2017). PERSEPSI SISWA SEKOLAH MENENGAH ATAS (SMA) TERHADAP PERGURUAN TINGGI INSTITUT AGAMA ISLAM NEGERI (IAIN) PALOPO (STUDI KASUS SMA NEGERI 1 MALANGKE BARAT). Palopo: Skripsi IAIN Palopo.
Sari, Y. W., & Julianto. (2015). Pengaruh Bimbingan Belajar Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas IV di Sekolah Dasar. Jurnal PGSD , 3 (2), 1670-1680.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (1997). Consumer Behaviour. New Jersey: Prentice Hal.
Sholehuddin, M. S. (2019). Angka Partisipasi Kuliah Masyarakat Jawa Tengah Terhadap PTKIN Tahun 2015-2017. Pekalongan: Penerbit NEM.
Subkhan, E. (2019). Mengapa adanya jasa bimbel bisa sulitkan pemerintah ketahui kualitas pembelajaran yang sebenarnya di sekolah. Retrieved Juni 20, 2023, from https://theconversation.com/mengapa-adanya-jasa-bimbel-bisa-sulitkan-pemerintah-ketahui-kualitas-pembelajaran-yang-sebenarnya-di-sekolah-115012
Tampubulon, M. (2012). Perilaku Keorganisasian Perspektif Organisasi Bisnis. Surabaya: Penerbit Ghalia Indonesia.
Tansel, A., & Bircan, F. (2006). Demand for education in Turkey: A tobit analysis ofprivate tutoring expenditures. Economics of Education Review , 25, 303-313.
Wibowo, A. J., & Widodo, Y. E. (2015). Identifikasi Penentu Intensi Studi Ke Perguruan Tinggi: Studi Kasus Terhadap Unversitas Swasta Katolik di Indonesia. Jurnal Manajemen Maranatha , 13 (1), 55-72.
Widarta, F. O. (2020). Persepsi Siswa Terhadap Keterampilan Dasar Mengajar Mahasiswa Program PLP II Program Studi Pendidikan Biologi PSDKU Universitas Syiah Kuala Gayo Lues Di Smp Negeri 1 Blangjerango. BIOTIK: Jurnal Ilmiah Biologi Teknologi dan Kependidikan , 8 (1), 106-118.
Zaenudin, A. (2019). Bimbel Seolah Wajib bagi Calon Mahasiswa, Tak Cukupkah Sekolah? Retrieved Juni 25, 2023, from https://tirto.id/bimbel-seolah-wajib-bagi-calon-mahasiswatak-cukupkah-sekolah-dgbX
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v16i2.4809
Refbacks
Copyright (c) 2024 Nurul Husnah Mustika Sari, Arditya Prayogi, Fika Luthfia Sari
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.