Adapting Islamic Education in Madrasah Ibtidaiyah: Ideal Conditions in the New Normal Era
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bahri, S. (2019). Pendidikan Madrasah Berbasis 4.0 dalam Bingkai Manajemen Mutu. Edugama: Jurnal Kependidikan dan Sosial Keagamaan, 5(1), 115–154 https://doi.org/10.32923/edugama.v5i1.962
Departeman Agama. (1991). Himpunan Peraturan Perundang-undangan Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Ditjenbinbaga Islam.
Dewantara, A. W. (2022). Pendidikan Agama Dalam Perspektif Filsafat Idealisme. Jpak: Jurnal Pendidikan Agama Katolik, 22(1), 20–27. https://doi.org/10.34150/jpak.v22i1.373
Firman, F., & Rahayu, S. (2020). Pembelajaran Online di Tengah Pandemi Covid-19. Indonesian Journal of Educational Science (IJES), 2(2), 81–89. https://doi.org/10.31605/ijes.v2i2.659
Fauzan, H. Akhmad, Isnandar, & Muhammad Afianto. (2022). Gugusan Aksara Edukasi (Kajian Pemikiran, Evaluasi dan Teknologi Pendidikan). Pekalongan : PT Nasya Expanding Management.
Hisarma Saragih, Stimmson Hutagalung, Arin Tentrem Mawati, Dina Chamidah Muh. Fihris Khalik, Sahri, Paulina Wula Bonaraja Purba, Sri Rezeki Fransiska Purba, Iskandar Kato. (2021). Filsafat Pendidikan. Yayasan Kita Menulis.
Juanda, Anda. (2016). Aliran-Aliran Filsafat Landasan Kurikulum dan Pembelajaran (dari Yunani Kuno hingga Postmodern). CV Confident.
Mas’amah, S., Nurjaman, U., & Fatkhulloh, F. K. (2022). Visi Pendidikan Berbasis Agama, Filsafat, Psikologi, Dan Sosiologi. Al Qalam: Jurnal Ilmiah Keagamaan dan Kemasyarakatan, 16(3), 922. https://doi.org/10.35931/aq.v16i3.969
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2014). Qualitative Data Analysis. SAGE Publications. Retrieved from https://books.google.co.id/books?id=3CNrUbTu6CsC
Mubin, A. (n.d.). REFLEKSI PENDIDIKAN FILSAFAT IDEALISME.
Muslim, A. (2023). Landasan Filsafat Idealisme dan Implementasi Kurikulum Merdeka Belajar. JETISH: Journal of Education Technology Information Social Sciences and Health, 1(1), 34–40.
Pardomuan Nauli Josip Mario Sinambela, Desy Liliani Husain, & Fitria Meisarah. (2022). Teori Belajar dan Aliran-Aliran Pendidikan. PT Sada Kurnia Pustaka.
Unwakoly, S. (2022). Berpikir Kritis dalam Filsafat Ilmu: Kajian dalam Ontologi, Epistemologi, dan Aksiologi. 5(2).
Wijaya, H. (2021). Problematika Pembelajaran Saat Pandemi Covid-19 Di Madrasah Ibtidaiyah Nurul Ulum Mertak Tombok. 5(1).
Yanuarti, E. (n.d.). Pendidikan Islam Dalam Perspektif Filsafat Idealisme.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v16i2.4440
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Syaiful Anam, Akhmad Nurul Kawakip, Siti Alfiyana Rahmatillah, Amrin Mustofa
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.