Breaking the Barriers: Flash Card Media’s Role in Enhanching Literacy for Students with Special Needs
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
D. J. B. (2021). databoks.katadata.co.id/datapublish/2021/05/02/pelajar-slb.indonesia-tembus-140-ribu-siswa. Retrieved from https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2021/05/02/pelajar-slb-indonesia-tembus-140-ribu-siswa
Angreni, S., & Sari, R. T. (2022). Analisis Pembelajaran Anak Berkebutuhan Khusus di Sekolah Dasar Inklusi Kota Padang. Jurnal Cakrawala Pendas, 8(1), 94–102. Retrieved from https://ejournal.unma.ac.id/index.php/cp/article/view/1919
Arsyad, A. (2011). Media Pembelajaran. jakarta: PT Grafindo Persada.
Atmaja, J. R. (2017). Pendidikan dan Bimbingan Anak Berkebutuhan Khusus. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Azwar, S. (2013). Metode Penelitian Psikologi. Jakarta: Pustaka Pelajar.
Creswell, J. W. (2013). Research Design. Jakarta: Pustaka Pelajar.
Dewanti, A., Widjaja, J. A., Tjandrajani, A., & Burhany, A. A. (2012). Karakteristik Keterlambatan Bicara Diklinik. Sari Pediatri, 14(4), 230–234.
Dhieni, Nurbiana, Fridani, Lara, Muis, Azizah, Y. (2005). Metode Pengembangan Bahasa. Universitas Terbuka.
Eny Purwandari, F. N. S. A. S. (2022). Systematic Literature Review: Psychological Concepts of Learning in Handling Speaking Delay in Early Children. Jurnal Penelitian Humaniora, 23(1:Februari), 45–54. https://doi.org/10.23917/humaniora.v23i1.18067
Fauziah, I., Yuwono, M.Pd, D. J., & Mulia, M.Pd, D. (2018). Penggunaan Media Kalender Kata Untuk Meningkatkan Kemampuan Membaca Permulaan Pada Siswa Down Syndrome Kelas Iv Skh Dian Bahagia Kabupaten Tangerang Banten. UNIK (Jurnal Ilmiah Pendidikan Luar Biasa), 3(1). https://doi.org/10.30870/unik.v3i1.5302
Hardiningsih, S., Komalasari, D. N., & Hakim, A. R. (2022). Upaya Meningkatkan Kemampuan Siswa yang Kesulitan Belajar dalam Memanfaatkan Media Flashcard di MIS Sakuru Kecematan Monta Kabupaten Bima. JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 5(9), 3844–3849. https://doi.org/10.54371/jiip.v5i9.807
Hassan, A., & Mahmud, M. (2018). Learning Motivation for Slow Learners With Tablet Technology. International Journal for Studies on Children, Women, Elderly And Disabled, 5, 201–2010.
Iskandarwassid. (2008). Strategi pembelajaran Bahasa. Jakarta: Rosdakarya.
Jannah, S., Suryanto, & Pratitis, N. T. (2021). Teacher’s Strategy in Improving Slow Learners’ Competence on Distance Learning at SMP Negeri 3 Krian Sidoarjo. JournEEL (Journal of English Education and Literature), 3(1), 45–54. https://doi.org/10.51836/journeel.v3i1.190
Kamza, M., Husaini, & Ayu, I. L. (2021). Pengaruh Metode Pembelajaran Diskusi dengan Tipe Buzz Group Terhadap Keaktifan Belajar Siswa pada Mata Pelajaran IPS. Jurnal Basicedu, 5(5), 4120–4126. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i5.1347
Kumullah, R., Yulianto, A., & Ida, I. (2019). Peningkatan Membaca Permulaan Melalui Media Flash Card pada Siswa Kelas Rendah Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan, 7(2), 36–42. https://doi.org/10.36232/pendidikan.v7i2.301
Kurnia, L. (2020). Kondisi Emosional Anak Speech Delay Usia 6 Tahun di Sekolah Raudhatul Athfal An-Najat Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak. E-Jurnal Aksioma Al-Asas. Retrieved from https://ejurnal.latansamashiro.ac.id/index.php/JAA/article/view/427
Kurnia, Lita. (2020). Kondisi Emosional Anak Speech Delay Usia 6 Tahun di Sekolah Raudhatul Athfal Kecamatan Rangkasbitung Kabupaten Lebak. Jurnal Aksioma Al-Asas:Jurnal Islam Anak Usia Dini, 1(2), 70–85.
Muhid, A. (2012). Analisis Statistik. Zifatama.
Nella Rahim, Yuhasriati, S. N. F. (2021). Strategi Guru Dalam Mengembangkan Kemampuan Berbicara Anak Yang Speech Delay di PIAUD Kasya Ulee Kareng Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Guru Anak Usia Dini, 6(1), 1–10. Retrieved from http://www.jim.unsyiah.ac.id/paud/article/view/17604/8210
Ni Nyoman Padmadewi. (2018). Literasi di Sekolah Dari Teori ke Praktik. Bandung: Nilackra.
Nur’aeni. (2019). Buku Ajar Psikologi Pendidikan Anak Berkebutuhan Khusus (2nd ed.; Arifin Suro Nugroho, Ed.). Purwokerto: UM Purwokerto Press.
Palupi, A. N. (2020). Peningkatan Literasi di Sekolah Dasar. Madiun: CV Bayfa Cendekia Indonesia.
Republik Indonesia, P. Undang-undang Republik Indonesia no 3 tentang sistem perbukuan. , Pub. L. No. No. 3 Tahun 2017, 1 (2017). Indonesia.
Rofiah, N. H., & Rofiana, I. (2017). Penerapan Metode Pembelajaran Peserta Didik Slow Learner (Studi Kasus Di Sekolah Dasar Inklusi Wirosaban Yogyakarta) Nurul Hidayati Rofiah. Jurnal Kajian Penelitian Pendidikan Dan Pembelajaran 2, 2(1), 94–107. Retrieved from http://umtas.ac.id/journal/index.php/naturalistic/article/view/108
Somadayo, S., Samad, R., Lamanca, N., & Mahrudin, L. (2017). Pelaksanaan Pembelajaran Membaca Dan Menulis Permulaan Suatu Kajian Etnografi Di SD Negeri Kota Ternate. Jurnal Pedagogik, 15(1), 93–106. Retrieved from https://ejournal.unkhair.ac.id/index.php/pedagigk/article/view/624/436
Sri Wulan Anggraeni, Y. A. (2020). Membaca Permulaan Dengan Teams Games Tournamen (TGT). Pasuruan: Qiara Media.
Stefani, F. D., & Samsiyah, N. (2021). Penerapan media pembelajaran flashcard mengenal kata untuk anak berkebutuhan khusus di kelas inklusi. Jurnal Genre (Bahasa, Sastra, Dan Pembelajarannya), 2(2), 103–107. https://doi.org/10.26555/jg.v2i2.2973
Susilana, R. (2008). Media pembelajaran. Bandung: CV Wacana Prima.
Wanabuliandari, S., Ardianti, S. D., Gunarhadi, G., & Rejekiningsih, T. (2021). Study Analysis of Confidence Level on Slow Learner Students. International Journal of Elementary Education, 5(4), 584. https://doi.org/10.23887/ijee.v5i4.39971
Yunus, M., As, H. A. H., Hasyim, A., Yahya, M., & Sapinah, S. (2021). Mengenal dan Mendampingi Anak Berkebutuhan Khusus di Sekolah Penyelenggara Pendidikan Inklusi Sekolah Ramah Anak. Jurnal IPMAS, 1(3), 118–123. Retrieved from https://pusdig.my.id/ipmas/article/view/99
Zulva, F. (2020). Penggunaan Media Multisensori Untuk Pembelajaran Bahasa Indonesia Pada Anak Lamban Belajar di MI Sunan Muria. Jurnal Penelitian, Pendidikan, Dan Pembelajaran, 15(25). Retrieved from http://riset.unisma.ac.id/index.php/jp3/article/view/7084/5779
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i3.2446
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Uswatun Chasanah, Zumrotul Mukaffa, Majidatun Ahmala
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.


.png)




