The Development of Teaching Materials of Learning Evaluation Based on Whole Language Learning for Students at the Indonesian Language and Literature Education Study Program
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aisyah, S., Yarmi, G., Sumantri, M. S., & Iasha, V. (2020). Kemampuan Membaca Permulaan Melalui Pendekatan Whole Language di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(3), 637–643. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i3.393
Andi. (2011). Pengertian Bahan Ajar. In Jakarta: National Centre for Competency Based Training.
Ansoriyah, S., & Rahmat, A. (2018). Peningkatan Kemampuan Menulis Populer Mahasiswa Melalui Pendekatan Whole Language. AKSIS: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 2(1), 29–46. https://doi.org/10.21009/aksis.020103
Aryanika, S. (2015). Evaluasi Pembelajaran Bahasa Indonesia Di Perguruan Tinggi. Journal of Visual Languages & Computing, 11(3), 287–301.
Aulia, R. N., Rahmawati, R., & Permana, D. (2020). Peranan Penting Evaluasi Pembelajaran Bahasa di Sekolah Dasar. Jurnal BELAINDIKA (Pembelajaran Dan Inovasi Pendidikan), 2(1), 1–9. https://belaindika.nusaputra.ac.id/article/view/22
Basuki, W., Rakhmawati, A., & Hastuti, S. (2015). ANALISIS ISI BUKU AJAR BAHASA INDONESIA WAHANA PENGETAHUAN UNTUK SMP/MTs KELAS VIII. Basastra Jurnal Penelitian Bahasa, Sastra Indonesia, Dan Pengajarannya, 3(2), 1–20.
Borg, W.R. & Gall, M. D. G. (1983). Educational Research: An Introduction, Fifth Edition. In New York: Longman.
Dwi, N. (2019). Assisted In Studying Indonesian Through The Whole Language Approach In Elementary School 020 Galang. Minda Baharu, 3(2), 145.
Hernawan. (2012). Pengembangan Bahan Ajar. In Direktorat UPI, Bandung.
Hidayah, N. (2014). Pendekatan Pembelajaran Bahasa Whole Language. Terampil Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Dasar, 1(2), 292–305.
Hidayat, T., & Asyafah, A. (2019). Konsep Dasar Evaluasi Dan Implikasinya Dalam Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Di Sekolah. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 10(1), 159–181. https://doi.org/10.24042/atjpi.v10i1.3729
Magdalena, I., Sundari, T., Nurkamilah, S., Nasrullah, & Amalia, D. A. (2020). Analisis Bahan Ajar. Nusantara : Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 2(2), 311–326.
Maimunah & Mardiah. (2019). Hakikat Pendidikan Islam (Telaah Dasar Evaluasi dalam al- Qur’an, Makna Evaluasi, Bentuk Evaluasi, Prinsip- prinsip, serta Implementasinya ). Jurnal Al-Afkar, 07(1), 24–57.
Muis, A. A. (2013). Prinsip-prinsip Belajar dan Pembelajaran. Istiqra: Jurnal Pendidikan Dan Pemikiran Islam, I(1), 29–30.
Prinanda, E., Nuryani, P., & Mulyasari, E. (2018). Penerapan Pendekatan Whole Language Untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Permulaan Siswa Sekolah Dasar. Pendidikan Guru Sekolah Dasar, I(Iii). https://bit.ly/3CQfE8r
Rabiah, S. (2018). Pengembangan Materi Ajar Bahasa Makassar berbasis Nilai-Nilai Karakter dan Kearifan Lokal di Sekolah Dasar Kota Makassar. Jurnal AlphaEuclidEdu, 4(1), 1–18.
Ramadhan, S., Tressyalina, & Zuve, F. O. (2009). Buku Ajar Buku Ajar Metode Penelitian Pembelajaran Bahasa Indonesia. In SUKABINA Press (p. 222).
Ratnawulan, E. (2014). Evaluasi Pembelajaran. In Pustaka Setia Bandung. https://www.ptonline.com/articles/how-to-get-better-mfi-results
Rita. (2021). Pengembangan Modul Bahasa Indonesia Berbasis Pendekatan Whole Language. In Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung. http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/13423
Ritonga, M. (2018). Desain Bahan Ajar Dengan Pendekatan Whole Language. Jurnal Wahana Akademika, 4(2).
Sahmini. (2015). Pengembangan Evaluasi Keterampilan Menulis Karya Ilmiah Dengan Pendekatan Sistem. P2M STKIP Siliwangi, 2(2), 182.
Viora, D., Wahyuningsi, E., Surya, Y. F., & Marta, R. (2021). Penerapan Pendekatan Whole Language dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(2), 9379–9386.
Wahyuni, S. (2022). PENGEMBANGAN BAHAN AJAR BAHASA ARAB BERBASIS WHOLE LANGUAGE. 2022, 13(1).
Widyaningrum, H. (2016). Pentingnya Strategi Pembelajaran Inovatif Dalam Menghadapi Kreativitas Siswa Di Masa Depan. Proceedings International Seminar FoE (Faculty of Education), 1(1), 268–277.
Yarmi, G. (2014). Meningkatkan Kemampuan Menulis Kreatif Siswa Melalui Pendekatan Whole Language Dengan Teknik Menulis Jurnal Pendidikan. Perspektif Ilmu Pendidikan, 28(1).
Zubaidillah, M. H. (2018). Prinsip Dan Alat Evaluasi Dalam Pendidikan. OSF Preprints, 4(1), 1–13.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i3.3059
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Andiopenta Andiopenta
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.