Analysis of Character Education As an Effort to Realize the Profile of Pancasila Students in the 5.0 Era
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdurohim, Rohimah, B., & Hayani, R. A. (2021). Fungsi Ibadah Ritual Dalam Pembentukan Karakter Islami. Jurnal Pendidikan Karakter"JAWARA" (JPKJ), 7, 74.
Agama, I., Negeri, I., Tinggi, S., Syariah, I., & Asy, F. (2019). Analisis Kritis Undang-Undang Sisdiknas Nomor 20 Tahun 2003 Matlani Aan Yusuf Khunaifi Pendahuluan Semakin majunya perkembangan zaman telah merubah pola hidup. 13, 81–102.
Alwi, N. A., Martinopa, L., Maulani, Y., & Kharisna, F. (2022). Character Education Values of Primary School Students in the Denias Senandung di atas Awan Movie by John De Rantau. 14(December), 7283–7292. https://doi.org/10.35445/Alishlah.v14i4.2203
Andiarini, S. E., Arifin, I., & Nurabadi, A. (2018). Implementasi Program Penguatan Pendidikan Karakter Melalui Kegiatan Pembiasaan Dalam Peningkatan Mutu Sekolah. Jurnal Administrasi Dan Manajemen Pendidikan, 1(2), 238–244. https://doi.org/10.17977/um027v1i22018p238
Dalmeri. (2019). Pendidikan Untuk Pengembangan Karakter. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Dinna Ririn Agustina, R. P. W. (2019). Peran Pendidikan Berbasis Higher Order Thinking Skills (Hots) Pada Tingkat Sekolah Menengah Pertama di Era Society 5.0 Sebagai Penentu Kemajuan Bangsa Indonesia. EQUILIBRIUM : Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Pembelajarannya, 7(2), 137. https://doi.org/10.25273/equilibrium.v7i2.4779
Dole, F. E. (2021). Pengaruh Pendidikan Karakter terhadap Kedisiplinan Peserta Didik di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(6), 3675–3688. https://doi.org/10.31004/edukatif.v3i6.1026
Fauzi, M., & Arifin, M. S. (2022). PENDIDIKAN KARAKTER DALAM PERIODISASI SEJARAH PENDIDIKAN ISLAM. AL-IBRAH, 7(1), 32–52.
Galuh Nur Insani, DinieAnggraeni Dewi, Y. F. F. (2021). Integrasi Pendidikan Karakter dalam Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan untuk Mengembangkan Karakter Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Tambusai, Volume 5No, 8154.
Hakis, O. :, Usuluddin, F., & Dakwah, D. (2020). Adab Bicara Dalam Prespektif Komunikasi Islam. Mercusuar, 1(1), 43–68. https://www.dakwatuna.com/2015/05/22/69038/ada
Hasnuddin. (2020). Upaya Penegakkan Disiplin Sekolah Melalui Penerapan Hukuman Pada Siswa Di SDN 191/VIII Pematang Sapat Kecamatan Rimbo Bujang. Jurnal Education Of Batanghari, 2(12), 119–130.
Hudaya, A. (2018). Pengaruh Gadget Terhadap Sikap Disiplin Dan Minat Belajar Peserta Didik. Research and Development Journal of Education, 4(2), 86–97. https://doi.org/10.30998/rdje.v4i2.3380
Hutagalung, T. H. (2019). Mengembangkan Keterampilan Abad 21 Dalam Pembelajaran Kompetensi Keahlian RPL Mata Pelajaran Pemrograman Dasar. Prosiding Seminar Nasional Teknologi Pendidikan Pascasarjana UNIMED, 338–342.
Ineu, S., Teni, M., Yadi, H., Asep, H. H., & Prihantini. (2022). Analisis Implementasi Kurikulum Merdeka Belajar di Sekolah Penggerak. Jurnal Basicedu, 6(5), 8248–8258. https://media.neliti.com/media/publications/444639-none-ee780f83.pdf
Juliani, A. J., & Bastian, A. (2021). Pendidikan Karakter Sebagai Upaya Wujudkan Pelajar Pancasila. 257–265.
Kelas, E., Negeri, S. D., Mayor, J., No, S., Tulungagung, K. K., & Timur, J. (2020). ANALISIS KETERAMPILAN BERBICARA SISWA PADA TEMA 6 ENERGI DAN PERUBAHANNYA SUBTEMA 1 SUMBER Nency Margareta ANALYSIS OF STUDENT SPEAKING SKILLS IN THE THEME 6 ENERGY AND ITS CHANGES IN SUBTEMA 1 ENERGY SOURCES CLASS 3 SD NEGERI 2 BANGOAN. 8, 121–131.
Lenaini, I. (2021). Teknik Pengambilan Sampel Purposive Dan. Jurnal Kajian, Penelitian & Pengembangan Pendidikan Sejarah, 6(1), 33–39. p-ISSN 2549-7332 %7C e-ISSN 2614-1167%0D
Magdalena, I., Haq, A. S., & Ramdhan, F. (2020). Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan di Sekolah Dasar Negri Bojong 3 Pinang. Jurnal Pendidikan Dan Sains, 2(3), 418–430. https://ejournal.stitpn.ac.id/index.php/bintang/article/download/995/689
Marisa, M. (2021). Inovasi Kurikulum “Merdeka Belajar” di Era Society 5.0. Santhet: (Jurnal Sejarah, Pendidiikan Dan Humaniora), 5(1), 72. https://doi.org/10.36526/js.v3i2.e-ISSN
Melati, R. S., Ardianti, S. D., & Fardani, M. A. (2021). Analisis Karakter Disiplin dan Tanggung Jawab Siswa Sekolah Dasar pada Masa Pembelajaran Daring. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(5), 3062–3071. https://edukatif.org/index.php/edukatif/article/view/1229
Mustapa, M. Asrori, S. H. (2018). Pendidikan Karakter Cinta Tanah Air Melalui Program Harmoni Hijau Di Sekolah Dasar Negeri Perbatasan Sambas - Malaysia. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa, 7(9), 1–12.
Nastiti, F., & Abdu, A. (2020). Kajian: Kesiapan Pendidikan Indonesia Menghadapi Era Society 5.0. Edcomtech Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan, 5(1), 61–66. https://doi.org/10.17977/um039v5i12020p061
Rahman, A. (2023). SUNNAH PERSPECTIVE CHARACTER EDUCATION METHODS IN SHAHIH BUKHARI. 3(1), 177–188.
Sri, W. (2017). PROGRAM BIMBINGAN PRIBADI UNTUK MENINGKATKAN PERILAKU DISIPLIN SISWA (PERSONAL GUIDANCE PROGRAM TO IMPROVE STUDENT DICIPLINE BEHAVIOR). Jurnal Kopasta, 4(20), 55–63.
Teknowijoyo, F. (2022). Relevansi Industri 4.0 dan Society 5.0 Terhadap Pendidikan Di Indonesia. Educatio, 16(2), 173–184. https://doi.org/10.29408/edc.v16i2.4492
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i3.2927
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Feri Tirtoni
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.