Personality Competence of Islamic Religion Subject Teachers in the Development of the Al-karimah Character
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Dalyono, B. (2019). Guru Profesional sebagai Faktor Penentu. Bangun Rekaprima, 2(3), 12.
Djamal, S. M. (2017). Pelaksanaan Nilai-nilai Ajaran Islam Dalam Kehidupan Masyarakat Di Desa Garuntungan Kecamatan Kindang Kabupaten Bulukumba. Jurnal Adabiyah, 17(2), 161–179. https://doi.org/10.24252/jad.v17i1i2a5
Hamid, D. (2015). MENJADI GURU PROFESIONAL diperbincangkan , karena guru merupakan sumber kunci keberhasilan pendidikan . didik yang menyangkut berbagai aspek yang bersifat manusiawi yang unik dalam. Jurnal Edukasi, 13(2), 161–174.
Hanafi, M., & Rappang, S. M. (2017). Membangun Profesionalisme Guru Dalam Bingkai Pendidikan Karakter. 5(1), 2354–7294.
Hermiyanty, Wandira Ayu Bertin, D. S. (2017). Pembelajaran. Journal of Chemical Information and Modeling, 8(9), 1–58. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Illahi, N. (2020). Peranan Guru Profesional Dalam Peningkatan Prestasi Siswa Dan Mutu Pendidikan Di Era Milenial. Jurnal Asy-Syukriyyah, 21(1), 1–20. https://doi.org/10.36769/asy.v21i1.94
Jaya, M. (2022). Nilai-Nilai Pendidikan Islam dalam Butir-Butir Pancasila. Humantech: Jurnal Ilmiah Multi Disiplin Indonesia, Vol. 2(2), 316–329.
Khofifah, A., Sano, A., & Syukur, Y. (2017). Permasalahan Yang Disampaikan Siswa Kepada Guru Bk/Konselor. Jurnal EDUCATIO: Jurnal Pendidikan Indonesia, 3(1), 45. https://doi.org/https://doi.org/10.29210/12017271
Ms., R. (2014). Kompetensi Guru PAI dalam Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi. ISLAMICA: Jurnal Studi Keislaman, 8(1), 241. https://doi.org/10.15642/islamica.2013.8.1.241-260
Muhaemin, M., & Ihwah, A. (2019). Pengaruh Pendidikan Pramuka Terhadap Pembentukan Karakter Religius Pada Anggota Pramuka. Al-Iltizam: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 4(1), 111. https://doi.org/10.33477/alt.v4i1.757
Purwanti, C., & Nashori, P. D. H. F. (2013). Metode Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Pada Siswa Cacat Ganda Di Sekolah Luar Biasa (Slb) G Daya Ananda Yogyakarta. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Rohmah, S. (2018). Kompetensi Guru Agama dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Misykat Al-Anwar: Jurnal Kajian Islam Dan Masyarakat, 1(1), 3.
Rosni, R. (2021). Kompetensi guru dalam meningkatkan mutu pembelajaran di sekolah dasar. Jurnal EDUCATIO: Jurnal Pendidikan Indonesia, 7(2), 113. https://doi.org/10.29210/1202121176
Sugiyarta SL, Ardhi Prabowo, Tsabit A. Ahmad, & Aji Purwinarko M.B. S. (2020). Identifikasi Kemampuan Guru Sebagai Guru Penggerakdi Karesidenan Semarang. Jurnal Profesi Keguruan, 6(2), 215–221.
Sugiyono. (2007). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (Cet. III). Alfabeta.
Sukmawati, S. (2016). Profesionalisme Guru Sekolah Dasar. Jurnal Visi Ilmu Pendidikan, 7(2), 1665–1677. https://doi.org/10.26418/jvip.v7i2.17055
Sutikno, S. (2014). Manusia Dalam Konteks Pedagogis. Jurnal Pendidikan Agama Islam (Journal of Islamic Education Studies), 2(1), 189. https://doi.org/10.15642/pai.2014.2.1.189-218
Sutrisno, H. (1995). Metodologi Risearch (Jilid I Ce). Andi Offset.
Utomo, K. B. (2018). Strategi dan Metode Pembelajaran Pendidikan Agama Islam MI. Jurnal Studi PGMI, 5(September), 145–156.
DOI: https://doi.org/10.35445/alishlah.v15i1.1897
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Ridhwan Latuapo
Al-Ishlah Jurnal Pendidikan Abstracted/Indexed by:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.